Kompanijos „Apple“ ketvirčio ataskaita leido aiškiai suprasti, kad „iPhone“ yra pagrindinis pajamų šaltini, 2015 m. I ketvirtį atnešęs 69 % visų pajamų, tuo tarpu „iPad“ galėtų tapti akmeniu po kaklu, jei neatneštų apie 10 % visų pajamų.
Per praėjusius tris mėnesius buvo parduota 12,6 mln. „iPad“, kurie uždirbo 5,4 mlrd. dolerių 2014 m. IV ketvirtyje buvo parduota 41 % daugiau, tuo tarpu prieš metus – 23 % daugiau.
Atitinkamai pajamos iš „iPad“ susitraukė 40 % ir 29 %. Tokiu būdu, „iPad“ pardavimai smunka netgi labiau, nei visos planšetinių kompiuterių rinkos.
Bandydamas šiek tiek užmaskuoti ne visai gražią dinamiką, „Apple“ vadovas Timas Cookas vartotojo žodį „kanibalizacija“, tačiau šis reiškinys jo nelabai jaudina, kadangi vartotojai renkasi būtent „Apple“, o ne kitų kompanijų produktus.
Tarp tamsių prognozių atsirado vietos ir pozityviems momentams. Per praėjusį ketvirtį Kinijoje ir Japonijoje buvo parduotas rekordinis „iPad“ kiekis. Be to, net ir po penkerių metų „iPad“ išlieka planšečių rinkos lydere. „iPad“ labai domisi ir verslas, tuo tarpu apklausos rodo, kad apie 77 % vartotojų savo planšete pasirinktų „iPad“.
Daugelis „iPad“ pirkėjų praėjusį ketvirtį pirmą kartą įsigijo „Apple“ prekės ženklu pažymėtą planšetę. JAV šis skaičius sudarė 40 %, o Kinijoje – 70 %. Timo Cooko teigimu, prisotintose rinkose tokių tendencijų nėra. Be to, „Apple“ labai svarbu vartotojų pasitenkinimo lygis – tarp „iPad“ naudotojų šis rodiklis sudaro beveik 100 %.
Kada „iPad“ pardavimai vėl pradės augti, „Apple“ vadovas nesiryžo prognozuoti, tačiau jis įsitikinęs, jog tai kada nors būtinai įvyks, tuo tarpu kompanija ir toliau investuos į firminių planšečių tobulinimą.