Penki procentai vartotojų, kurie lankosi „Google“ priklausančiuose puslapiuose ir tarnybose, savo sistemose turi įdiegtą mažiausiai vieną reklaminį kenkėją. Tokią išvadą galima daryti iš „Google“ ir Berklio universiteto mokslininkų atlikto tyrimo, rašo puslapis „Tech Times“.
Tarp šių vartotojų mažiausiai pusė turi po du įdiegtus reklaminius kenkėjus, tuo tarpu trečdalis – mažiausiai keturis. Atsižvelgiant į tai, kad „Google“ tarnybas ir puslapius kasdien aplanko milijonai žmonių, 5 proc. yra milžiniškas skaičius.
„Google“ aprašo „ad injector“ tipo priedus, kaip programas, kurios įterpia į lankomus puslapius reklamą arba ją papildo sava. Paprastai tokie priedai įdiegiami slapčia, dažnai su nemokamomis programomis, jas sunku pašalinti, o kartais jos gali kelti grėsmę sistemos saugumui, kaip tai nutiko su „Superfish“ kompanijos „Lenovo“ kompiuteriuose.
Vien tik iš naršyklės „Chrome“ vartotojų „Google“ gavo virš 100 000 skundų dėl reklaminių priedų. Tokio kiekio skundų „Google“ nėra gavusi jokiu kitu klausimu.
Tiesa, visiškai uždrausti reklaminius priedus „Google“ neketina, tačiau nori jų diegimo procesą padaryti atviru ir aiškiu paprastiems vartotojams, jog jie galėtų nepageidaujamų priedų atsisakyti. Kol kas „Google“ atstovai yra suradę ir pašalinę 192 naršyklei „Chrome“ skirtus priedus, kurie buvo įdiegti į mažiausiai 14 mln. vartotojų kompiuterių.