JAV Federalinės prekybos komisijos (FTC) ekspertai privačioje ataskaitoje, su kuria susipažino „Wall Street Journal“ žurnalistai, nurodo, kad „Google“ užsiėmė su konkurencija nesuderinama veikla siekiant išlaikyti savo paieškų variklio dominavimą interneto rinkoje, rašo „Los Angeles Times“.
2012 metų ataskaitoje komisijos ekspertai rekomendavo „Google“ iškelti antimonopolijos bylą. Bet komisijos vadovai nusprendė 2013 metų pradžioje tyrimą nutraukti. Bylos pradėjimo atveju interneto gigantams būtų grėsę rimti nemalonumai.
Komisijos atstovai tvirtino, kad „Google“ pažeidžia konkurencijos nuostatas bent trijose srityse: gerina savo paieškų rezultatus kopijuojant turinį iš tokių svetainių, kaip „Amazon“, o vėliau grasinant, kad tų svetainių rezultatus apskritai pašalins, jei jie prieštaraus; draudžiant bendrovėms vykdyti aktyvias reklamos kampanijas kitose platformose naudojantis duomenimis, surinktais iš reklamos vykdymo „Google“ platformoje; ribojant svetainių galimybes rodyti paieškos rezultatus iš „Google“ ir konkurentų vienu metu.
Bendrovėms „Yelp“ ir „Orbitz“ interneto gigantai pakenkė paieškos rezultatuose teikdami pirmenybę savo pačių elektroninės prekybos ir kelionių paslaugoms, rašoma FTC ataskaitoje. Tiesa, tie patys ekspertai ataskaitoje nurodė, kad šiuo pagrindu iškelti bylą „Google“ būtų sudėtinga, nes „Google“ gynyba galėtų būti argumentuota tuo, jog tokiais veiksmais buvo pagerinta paieškų svetainės vartotojo sąsaja.
„Yelp“ viceprezidentas Lutheris Lowe išplatino pareiškimą, kuriame teigiama, kad ataskaitoje išdėstyti faktai yra būtent ta priežastis, dėl kurios jo atstovaujama bendrovė ir daugelis kitų remia Europos Sąjungoje vykdomą „Google“ veiksmų tyrimą.
„Federalinės prekybos komisijai „Google“ pripažino, kad vartotojams pateikė prastesnės kokybės turinį siekiant skatinti „Google+“ naudojimą. Bet FTC sutikus siekti silpno susitarimo, prieštaraujančio profesionalių ekspertų rekomendacijoms, tokiai praktikai iš esmės uždegta žalia šviesa“, – savo laiške „Los Angeles Times“ rašė L. Lowe.
Tuo tarpu „Google“ advokatas Kentas Walkeris „Wall Street Journal“ pareiškė, kad „spekuliacijos apie potencialią žalą vartotojams pasirodė esančios visiškai klaidingos“ ir kad per dvejus metus nuo tyrimo pabaigos „būdų, kuriais vartotojai gauna informaciją internete, tik padidėjo, o vartotojai dabar turi daugiau pasirinkimų nei bet kada anksčiau“.