Kompanijos „nVidia“ pasirodyme, kuris vyko renginyje GTC 2015, buvo papasakota ir apie bendradarbiavimą su „Tesla Motors“. „nVidia“ prezidentas pažadėjo ne tik artimiausiu metu atskleisti paslaptį, tačiau kartu ir pasigyrė, jog turi visus tris pagrindinius „Tesla“ elektromobilių modelius.
Ant scenos kalbėjęs „Tesla Motors“ įkūrėjas Elonas Muskas pareiškė, kad automobilių su autopiloto sistemas kūrimas – tai beveik išspręstas klausimas. „Tesla“ turi viską, ko reikia, jų sukūrimui, ir artimiausioje ateityje jie pasirodys. Dar daugiau, jau greitai tokie automobiliai taps įprastu reiškiniu.
Darbas su „nVidia“, kuriančia procesorius „Tegra“, šioje sritys atliks nemažą vaidmenį. Šiuo metu aparatinės įrangos galimybių vis dar neužtenka visiškai autonominių automobilių sukūrimui, tačiau jau kitais metais techninis progresas pasieks reikiamą lygį. Bevieliu būdu atnaujinama „Tesla“ programinė įranga taip pat leis elektromobilius padaryti savarankiškesnius.
Elono Musko teigimu, automobilių su autopilotu pasirodymą keliuose labiausiai riboja reguliavimo institucijos: gamintojams teks porą metų įrodinėti, kad panašios transporto priemonės yra saugesnės už valdomas žmonių.
Dar tolimesnėje ateityje automobiliai su rankiniu valdymu bus uždrausti, o transporto priemonių karkasai galės būti ne tokie tvirti, kadangi smarkiai sumažės tikimybė patekti į avariją. Sumažės išlaidos konstrukcinėms medžiagoms, sumažės automobilių masė.
Matematiniu požiūriu autopiloto kūrimo užduotis nėra vienareikšmiška, atsižvelgiant į judėjimo greitį. 9–16 km/h diapazone užtenka ultragarso jutiklių pateikiamų duomenų, 16–80 km/h diapazone modelis yra sudėtingiausias, o štai tolygiai judant daugiau nei 80 km/h greičiu, viskas vėl supaprastėja, kadangi kai kurių įvykių tikimybė sumažėja.
Elonas Muskas įsitikinęs, jog „Tesla Motors“ taps elektromobilių su autopiloto sistema lydere. Apie „dirbtinio intelekto“ pavojų neužsiminta, tačiau pabrėžta, jog reikės ypač daug dėmesio skirti valdymo sistemų apsaugojimui nuo išorės įsibrovėlių. Būtent dėl to „Tesla“ savo elektromobiliuose neatsisakys valdymo organų.
Jei per metus bus parduodama po 100 mln. automobilių, tai dabar egzistuojantį 2 mlrd. transporto priemonių parką būtų galima pakeisti autonominiais automobiliais per 20 metų, mano Elonas Muskas. Kažkada ir liftų valdymu užsiėmė žmonės, bet šiandien pasitikima automatika. Tas pats nutiks ir su automobiliais, teigia „Tesla Motors“ vadovas.