Susidėlioję naujus metų biudžetus verslininkai 2015-aisiais rinkodaros projektams planuoja skirti dar daugiau lėšų nei praėjusiais metais – nors biudžetų didinimas 2014-aisiais buvo mažesnis nei planuota, šiais metais daugiau lėšų skirti planuoja 60 proc. įmonių atstovų. Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) atlikta rinkodaros specialistų apklausa rodo, kad šiais metais absoliutus lyderis, sulauksiantis daugiausiai investicijų – marketingas internete. Jam bus atriekta vidutiniškai 40 proc. visų rinkodaros projektams skirtų lėšų.
„Apklausoje dalyvavusių marketingo specialistų teigimu, didinti biudžetus šiais metais planuoja didesnioji dalis jų įmonių, tačiau iš tvyrančių nuotaikų galima spręsti, kad bendras augimas nėra užtikrintas, kadangi nežymiai padaugėjo ir planuojančiųjų mažinti biudžetus, – sako LiMA valdybos pirmininkas Simonas Bartkus. – Taip pat šių metų rezultatai rodo, jog 2014 m. biudžetų didinimas buvo mažesnis negu įmonės planavo 2013 m. pabaigoje, kas rodo, kad 2014 m. augimas nebuvo toks, kokio laukta. Nors vyrauja optimizmas, tačiau tuo pačiu jaučiamas ir neužtikrintumas“.
LiMA rinkodaros specialistų apklausa parodė, kad šiais metais mažinti išlaidas marketingui nusprendė šiek tiek daugiau marketingo specialistų nei 2014 m. – 14 proc. (2014 m. tokių buvo 9,84 proc.). Įmonės, kurios planuoja šiais metais mažinti rinkodaros biudžetus, ketina tai daryti nežymiai – iki 10 proc., 64 proc. šių įmonių metinė apyvarta yra daugiau nei 10 mln. litų. Tuo metu 26 proc. rinkodaros specialistų yra linkę marketingo biudžetus 2015-aisiais išlaikyti tokius pat.
Marketingo specialistai, atsižvelgdami į rinkodaros projektų rezultatus 2014-aisiais, šiais metais planuoja pokyčius ir priemonių pasirinkime. Pagal planuojamas išlaidas rinkodaros priemonėms šiais metais dominuos reklama internete ir netradiciniai sprendimai (atitinkamai 70,7 proc. ir 46,3 proc.). Tuo tarpu iš visų priemonių labiausiai nukentės spauda, kadangi reklamai joje mažiau lėšų skirti planuoja net 23,2 proc. specialistų, taip pat mažinamas biudžetas ir lauko reklamai – tai daryti planuoja 18,3 proc. įmonių atstovų.
Vidutiniškai televizijai planuojama skirti 10,2 proc. viso rinkodaros biudžeto, radijui – 10,5 proc., spaudai – 12,8 proc., internetui – 40,3 proc., lauko reklamai – 5,7 proc., netradicinėms priemonėms – 12,8 proc., ryšiams su visuomene – 6,8 proc. ir mobiliosioms platformoms – 3,9 proc.
Žvelgiant į išlaidas interneto rinkodaros priemonėms, 2015 metais išlaidos reklaminiams skydeliams dažniau išliks tokios pačios – 50 proc., jas didinti planuoja 26,8 proc. įmonių. 57,3 proc. įmonių rinkodaros atstovų linkę didinti išlaidas mokamai paieškai („Google Adwords“). Socialinių tinklų populiarumas tarp verslo segmentų vis dar didelis – išlaidas komunikacijai socialiniuose tinkluose planuoja didinti 50 proc. įmonių, tačiau tai 12,86 proc. mažiau nei 2014-aisiais.
Šiais metais marketingo vadovai didžiausias išlaidas planuoja pardavimų skatinimui – 65,9 proc., įvaizdžio formavimui ar palaikymui – 56,1 proc. 62,2 proc. specialistų prognozuoja, kad išlaidos rinkos tyrimams šiais metais neturėtų skirtis nuo praėjusių metų išlaidų.
2014-aisiais mažinę marketingo biudžetą dažniausiai tai darė mažindami išlaidas reklamai – 12,2 proc., taip pat – atsisakydami išorinių vykdytojų paslaugų (8,5 proc.) ir keisdami marketingo priemones į pigesnes (7,3 proc.).
LiMA apklausoje dalyvavo 82 Lietuvos marketingo asociacijos nariai – rinkodaros specialistai ar šių skyrių vadovai.