Prieš porą dienų pasirodė informacija, kad „Samsung“ išmanieji televizoriai seka savo savininkus – įrašinėja pokalbius ir perduoda trečioms šalims. Tokią galimybę numato ir „Samsung“ privatumo politika. Nepadėjo net ir patikinimai, jog visi perduodami duomenys šifruojami, o balso atpažinimo opciją galima išjungti.
Bręstant dideliam skandalui, kompanija „Samsung“ nusprendė oficialiai pakomentuoti susidariusią situaciją. Korėjiečių gamintojas paneigė bet kokius įtarimus dėl neva vykdomo vartotojų pasiklausymo.
„Samsung“ teigimu, „Smart TV“ serijos televizoriai atpažįsta tik numatytas, tačiau gana riboto kiekio balso komandas, tuo tarpu nuotolinio valdymo pultelis sudėtingesnių užklausų apdoroti nesugeba – tam būtinas atitinkamo mygtuko paspaudimas.
Šiuo metu nežinoma, kiek laiko per „Smart TV“ sistemas perduoti duomenys saugomi nutolusiuose serveriuose. Taip pat reikia pažymėti, kad „Samsung“ produkcija nėra vienintelė, kuri turi galimybę „išgirsti“ vartotoją ir įrašyti jo balsą.
Ekspertų teigimu, būtina keisti kompanijų privatumo politikas, o kartu aiškiai informuoti žmones, kad gali būti kaupiami ir perduodami trečioms šalims jų asmeniniai duomenys.
Priminsime, kad į „pasiklausymo skandalą“ buvo patekusi ir „Microsoft“, kai pradėjo prekiauti savo naujos kartos konsole „Xbox One“ ir jai skirtu valdikliu „Kinect“, galinčiu ne tik sekti vartotojų judesius ir gestus, tačiau ir „girdėti“ juos.
Beje, neseniai „Samsung“ atsidūrė naujo skandalo epicentre. Kompanija tiria vartotojų skundus, kuriuose nurodoma, jog kai kurie „Samsung“ išmanieji televizoriai savavališkai įterpia reklamas į TV programas ir filmus, kuriuos vartotojai žiūri per trečių šalių programėles.