Per metus naudodamiesi „Visa“ mokėjimo kortelėmis lietuviai išleido 3,7 mlrd. eurų (12,8 mlrd. litų), iš kurių 593,1 mln. eurų (2 mlrd. litų) sudarė atsiskaitymai kortelėmis prekybos vietose. Nors tai penkis kartus mažiau nei buvo išsigryninta bankomatuose (3,1 mlrd. eurų/10,7 mlrd. litų), išlaidos mokėjimo kortelėmis prekybos vietose augo sparčiau – atitinkamai 57 proc. ir 40 proc.
„Visa Europe“ 2006 metų kovo mėn. pabaigos duomenimis, per metus lietuviai „Visa“ kortelėmis iš viso pasinaudojo 78,1 mln. kartų. Beveik pusę jų sudarė atsiskaitymai už prekes ar paslaugas (38,7 mln. kartų).
„Lietuvos mokėjimo kortelių rinka vystosi labai sparčiai. Nors pirmoji mokėjimo kortelė šalyje išduota vos daugiau nei prieš dešimtmetį, Lietuvoje atsiskaitymai „Visa“ mokėjimo kortelėmis sudaro didesnę nei Europos vidurkis gyventojų išlaidų dalį“, – sakė „Visa Europe“ vadovas Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regionui Sven Estwall.
Pasak jo, šiuo metu Lietuvoje 11,6 proc. gyventojų išlaidų prekybos vietose sudaro atsiskaitymai „Visa“ kortelėmis, tuo tarpu visų Europos šalių vidurkis – 10,4 proc. „Visa Europe“ duomenimis, per metus vienos „Visa“ kortelės savininkas už prekes ar paslaugas ja atsiskaitė vidutiniškai 19,3 karto ir išleido 296,1 euro (1 022,4 lito). Vieno atsiskaitymo vidutinė vertė – 15,3 euro (52,8 lito).
„Pastaruosius keletą metų Lietuvoje išduodamų „Visa“ kortelių skaičiaus augimas lėtėjo, tačiau naujausi duomenys rodo naują tendenciją. Jei 2005 metų kovo pabaigos duomenimis, „Visa“ kortelių skaičius Lietuvoje per metus augo 15 proc., tai šiais metais tuo pačiu metu šis rodiklis buvo 20 proc.“, – sakė „Visa Europe“ atstovas.
Jo teigimu, didžiausią įtaką mokėjimo kortelių rinkos augimui šiuo metu turi populiarėjančios kreditinės kortelės – bankams ir prekybininkams intensyviai komunikuojant kreditinių kortelių privalumus, šalies gyventojai vis dažniau naudoja jas atsiskaitymams.
„Kortelių rinkos augimą lemia ir nuolat plečiamas kartu su kortele klientui siūlomų paslaugų spektras. Lietuviai mielai įsigyja mokėjimo kortelę, suteikiančią nuolaidas įvairiuose prekybos vietose, specialaus dizaino ar taip vadinimas pomėgio korteles, atspindinčias jų gyvenimo būdą“, – sakė S. Estwall.