Bet kokiame verslo segmente kiekvienų metų pradžia bene įdomiausia tuo, kad visos bendrovės galiausiai gali apibendrinti praeitų metų nuveiktus darbus. Ir nors geriausiai tai atspindi vos vienas ar keli skaičiai, vienus jie priverčia džiūgauti, o kitus tyliai pripažinti, kad metai nebuvo patys sėkmingiausi. Vis dėlto bet kuriuo atveju išeitis visuomet yra, o turbūt geriausiai tai įrodo debesų kompiuterijos rinka bei tokių kompanijų, kaip „Amazon“ ir „Microsoft“ istorijos.
Jeigu Lietuvoje užsiminsime apie „Amazon“, tikriausiai daugumai šis pavadinimas iki šiol asocijuojasi su elektronine komercija bei knygų verslu. Tačiau pasauliniu mastu „Amazon“ yra tikrai kur kas daugiau. Būtent ne kas kitas, o „Amazon“ korporacija dabar yra viena iš pagrindinių debesų kompiuterijos rinkos žaidėjų, kuri ne tik pastebimai prisidėjo prie šios rinkos kūrimo, tačiau užtikrintai išlaiko savo pozicijas ir šiuo metu.
Kad prie „Amazon“ stabilumo ir nuolatinio augimo pastebimai prisideda „Amazon Web Services“ plėtojami debesų kompiuterijos sprendimai patvirtina ir korporacijos finansų direktorius Tom Szkutak. Būtent ne kas kita, o „debesies“ sprendimų pardavimai auga kiekvieną ketvirtį, o augimas skaičiuojamas netgi ne keliais procentais ar jų dalimis, o dešimtimis procentų. Galima net neabejoti, kad „Amazon“ šioje rinkoje sėkmę garantuoja nuo pat pradžių turėta aiški vizija, kuri ir toliau nesikeičia – kryptingai investuoti į debesų kompiuteriją, nes tai ateities „aukso kasyklos“.
Tuo metu kalbant apie programinės įrangos gigantą „Microsoft“, galima pastebėti visiškai priešingą situaciją. Kol generalinio direktoriaus poziciją užėmė Steve Ballmer, „Microsoft“ santykinai buvo visiškoje stagnacijoje, o sparčiai augančiai debesų kompiuterijos rinkai skyrė labai mažai dėmesio. Ir tai tik vienas iš daugelio pavyzdžių, kurie galiausiai privedė korporaciją prie kardinalių pokyčių.
Esminis pokytis, kuris sukėlė visų kitų pokyčių bangą, susijęs su generalinio direktoriaus pasikeitimu. Naujasis „Microsoft“ vadovas Satya Nadella nuo pat pirmos savo darbo dienos užtikrintai visuose interviu skelbė: „visų pirma mobilumas, visų pirma „debesų kompiuterija“. Jis taip pat puikiai suprato, kad norit tapti pastebima ir vertinama bendrove „debesies“ rinkoje reikalingos milijardinės investicijos, kadangi priešingu atveju žvalgytis į šį segmentą net neverta.
Ir štai, Satya Nadella jau vieneri metai eina „Microsoft“ generalinio direktoriaus pareigas. Ar per tą laiką priimta kardinalių pokyčių pozicija ir iškelta aiški vizija pasiteisino? Taip, pasiteisino. Ir galbūt labiau nei tikėtasi, nes per 2014 metus korporacija jaučia net 96 % prieaugį vertindama savo „debesies“ paslaugų rinką.
Galiausiai, pati už save kalba ir tyrimo bendrovės „Analyst Synergy“ surinkta statistika. Pagal šią statistiką skelbiama, kad 28 % pasaulinės debesų kompiuterijos rinkos priklauso „Amazon“, tačiau iš karto po šios korporacijos su 10 % rinkos rikiuojasi ne kokia kita kompanija, o būtent „Microsoft“.
Taigi, jei „Amazon“ prie savo plataus „debesies“ paslaugų spektro „Amazon Web Services“ ir toliau kryptingai prideda vis daugiau naujų sprendimų, „Microsoft“, nors ir pavėluotai įšokusi į šią rinką, savo klientus atranda plėtodama „Azure“ ir „Office 365“ debesų kompiuterijos sprendimus. O kad šioje rinkoje turint aiškų tikslą ir pakankamas investicijas galima daryti stebuklus – vėl įrodo skaičiai. Būtent per 2014 metus bendros pajamos iš debesų kompiuterijos padidėjo net 48 %, o tai iš viso sudaro apie 5 mlrd. JAV dolerių. Tuo metu šiais metais pagal analitikų spėjimus pajamos turėtų viršyti netgi 16 mlrd. JAV dolerių.
Pabaigai galima pasakyti tik tiek, kad norime mes to ar ne, bet „debesies“ sprendimų rinka ir toliau keis mūsų požiūrį ir formuos naujus skaitmeninės erdvės standartus. Argi rinkoje tam negana pavyzdžių, kaip elektroninės komercijos verslą vystanti „Amazon“ bendrovė bei programinės įrangos gigantas „Microsoft“ privalo keisti savo prioritetus, kad galėtų džiaugtis kiekvienais metais augančiomis pajamomis?