Kompanijos „Google“, „Microsoft“ ir „Amazon“ mokėjo vokiečių startuoliui „Eyeo“ už tai, kad jų sukurta programa „Adblock Plus“ neblokuotų reklamos technologijų rinkos gigantų puslapiuose.
IT rinkos lyderiai su „Eyeo“ sudarė sutartis, kurių turinys yra neviešinamas, rašo leidinys „The Financial Times“. Šis faktas leidžia teigti, jog didieji internetinės reklamos rinkos dalyviai programoje „Adblock Plus“ mato didžiulę grėsmę, kadangi tai gali gerokai sumažinti pajamas iš 120 mlrd. JAV dolerių vertinamos rinkos.
„Adblock Plus“ yra vienas populiariausių naršyklių priedų, leidžiančių blokuoti reklamą internetiniuose puslapiuose. Šiuo metu programą vartotojai jau yra parsisiuntę daugiau nei 300 mln. kartų, tuo tarpu aktyvių naudotojų per mėnesį skaičius yra apie 50 mln.
Startuolis „Eyeo“ vis tik neblokuoja tam tikros reklamos, esančios taip vadinamame „baltajame sąraše“, tačiau už visa tai imamas tam tikras mokestis. Šaltinių teigimu, „Eyeo“ prašo sumos, kuri sudaro 30 proc. nuo papildomų pajamų, kompanijų gaunamų už tai, kad „Adblock“ neblokuoja jų reklamos.
„Google“ ir „Amazon“ atsisakė komanduoti paviešintą informaciją, tuo tarpu „Microsoft“ pareiškė, kad „savo klientams dėl reklamos visuomet palieka pasirinkimą.“ Savo ruožtu, „Microsoft Bing“ reklama yra „baltajame sąraše“.
Antra vertus, mažesni rinkos žaidėjai (iš Prancūzijos, Vokietijos ir kitų šalių) grasina „Adblock Plus“ kūrėjams teismais dėl negautų pajamų ir jų verslo žlugdymo.