Lietuvos internetinių parduotuvių rinkoje iki šiol dominavo mokėjimai per banką, kuomet vartotojas atsiskaitymui yra nukreipiamas į elektroninės bankininkystės sistemą. Vakarų el. prekybos sektoriuje ši praktika reta, o populiariausiu būdu atsiskaityti už prekes ir paslaugas išlieka tiesioginiai mokėjimai kortelėmis. Galimybė priimti mokėjimus kreditinėmis bei debeto kortelėmis pačioje el. parduotuvėje nuo šių metų tapo visuotinai prieinama ir Lietuvoje.
Viešojoje erdvėje atsiskaitymo kortelėmis operatoriaus trūkumą ne sykį yra akcentavę Lietuvos el. prekybos sektoriaus atstovai, kuriems naujas mokėjimų metodas reikštų rinkos išsiplėtimą. Jei elektroninės bankininkystės paslaugomis naudojasi mažiau nei pusė šalies gyventojų, tai debeto korteles turi 89 proc. gyventojų, o kredito korteles – 17 proc.
Lietuvos vartotojai buvo atsidūrę dviprasmiškoje padėtyje – atsiskaitydami už pirkinius iš tarptautinių internetinių parduotuvių mokėdavo kortele iškart ir vietoje, kaip įprastoje parduotuvėje. Tačiau Lietuvoje pirkimo procese dažniausiai atsiranda tarpinė grandis – atsiskaitymui vartotojas nukreipiamas į trečiosios šalies puslapį. Dėl to lietuviškose el. parduotuvėse apsipirkinėti galėjo ribotas vartotojų segmentas. Jose dažnu atveju negali pirkti vartotojai iš užsienio ir emigrantai, taip pat vietiniai pirkėjai, nesinaudojantys Lietuvoje veikiančių bankų elektroninės bankininkystės paslaugomis.
Be to, nesant galimybės atsiskaityti kortele, prekeiviai yra priversti fiksuoti didesnį neužbaigtų sandorių procentą. Elektroninės rinkos tyrimai rodo, jog, atsiskaitymui vartotoją nukreipiant į išorinius puslapius, padidėja tikimybė, jog vartotojas neatliks visų papildomų veiksmų, būtinų transakcijos užbaigimui.
Aštuonerius metus mokėjimų rinkoje dirbanti kompanija „Click2Sell“ Lietuvos rinkai pristatė projektą Cardinity.lt. Ir nuo šių metų pradžios pradėjo teikti atsiskaitymo mokėjimo kortelėmis paslaugą el. prekybos subjektams. Žadama, jog sukurta paslauga – virtualus mokėjimo kortelių skaitytuvas „Cardinity“ – supaprastins ir pagreitins apsipirkimo internete procesą.
„Įsivaizduokite, jog skaniai pavalgote restorane ir norite atsiskaityti mokėjimo kortele. Tačiau padavėjas Jums pareiškia, kad dabar turėsite keliauti į banką, kuris už papildomą mokestį priims Jūsų mokėjimą už vakarienę, – teigia kompanijos vadovas Egidijus Andreika. – Toks palyginimas leidžia iliustruoti dabartinės situacijos nenatūralumą, kuomet internetinio pirkimo procesas be reikalo komplikuojamas, vartotoją iš internetinės parduotuvės išsiunčiant į banką ar į kitą išorinę mokėjimų sistemą.“
Lietuvoje internetinėmis parduotuvėmis naudojasi 30 proc. interneto vartotojų. ES vidurkis – 59 proc. Anot E. Andreikos, jų siūlomas sprendimas turėtų prisidėti prie elektroninės rinkos plėtros. Projekto sumanytojai teigia, kad tiesioginis mokėjimas kortele vartotojui bus ne tik patogesnis, bet ir pigesnis. Skaičiuojama, jog, lyginant su mokėjimais elektroninės bankininkystės sistemoje, tiesioginiai atsiskaitymai mokėjimo kortele vartotojui atsieis pigiau tais atvejais, kuomet pirkinių krepšelio kaina neviršys 80 EUR.
Tyrimai rodo, jog vidutiniškai Lietuvos vartotojai internetinėse parduotuvėse perka už maždaug 49 EUR. Todėl, „Cardinty.lt“ projekto autorių teigimu, naujo atsiskaitymo metodo naudą turėtų pajusti didžioji dalis pirkėjų.