Dar prieš penkerius metus apie „Xiaomi“ niekas nebuvo girdėjęs. Dabar kinų bendrovė, kurios vertė neseniai perkopė 45 mlrd. dolerių, pagal išmaniųjų telefonų pardavimus Kinijoje yra pirma, o pasaulyje nusileidžia tik „Apple“ ir „Samsung“. Už šios sėkmingos Kinijos įmonės vairo stovi Lei'us Junas.
Praėjusiais metais L. Junas „Forbes Asia“ buvo išrinktas metų verslininku. Pasaulyje jis imtas vertinti dėl savo sumanumo ir vadybos stiliaus ir yra tituluojamas „Kinijos Steve'u Jobsu“. Ir visai neatsitiktinai.
Mat per „Xiaomi“ telefonų pristatymus jis rengiasi taip pat kaip ir S. Jobsas – juodas megztinis, mėlyni džinsai ir sportiniai bateliai. „Xiaomi“ telefonų pristatymo renginiai primena roko koncertus, o pernai vasarą išmaniojo telefono „Mi 4“ pristatymo pabaigoje L. Junas parodė skaidrę „One More Thing...“, kuri yra tarsi S. Jobso vizitinė kortelė.
L. Junas baigė Wuhan universitetą ir turi inžinerijos mokslų bakalauro laipsnį. Iki „Xiaomi“ jis įkūrė Joyo.com, kurią vėliau pardavė „Amazon“, o po to ilgą laiką vadovavo Kinijos programinės įrangos bendrovei „Kingsoft“, kuri kopijavo „Microsoft“.
L. Junas kelerius metus buvo rizikos kapitalistu, o 2010 m. kartu su buvusiu „Google“ Kinijos padalinio vadovu įkūrė „Xiaomi“. Tuomet L. Junas jau buvo pakankamai turtingas ir Kinijos socialiniuose tinkluose turėjo labai daug kūrėjų. Tai labai pravertė kuriant „Xiaomi“ telefonus.
Dabar, „Forbes“ duomenimis, jo turtas vertinamas 9,9 mlrd. dolerių, jis yra aštuntas turtingiausias žmogus Kinijoje.
Kinijos S. Jobso vardas L. Junui tinka ne tik dėl sumanumo ar panašumų į buvusį „Apple“ vadovą, tačiau ir dėl to, kad dalis „Xiaomi“ įrenginių yra „Apple“ produktų kopijos už gerokai mažesnę kainą.
Ne išimtis ir ketvirtadienį pristatyti du „Mi Note“ išmanūs įrenginiai, kurių spartesnysis – „Mi Note Pro“ su „Snapdragon 810“ procesoriumi, „Quad HD“ raiška, 3GB RAM ir kitomis įspūdingomis techninėmis charakteristikomis kainuos vos 533 dolerius. Už analogiškų parametrų telefoną daugelis gamintojų paprašytų bent jau keliais šimtais dolerių brangiau.
„Xiaomi“ pagrįstai kaltinama „Apple“ kopijavimu, tačiau jos požiūris į vartotojus skiriasi: „Apple“ už vartotojus nusprendžia, kas yra geriausia jiems, o „Xiaomi“ laukia grįžtamojo ryšio.
Ši į vartotoją nukreipta filosofija ir nulėmė L. Juno ir „Xiaomi“ populiarumą Kinijoje. Dabar „Xiaomi“ telefonai dažniausiai parduodami internetu ir pirkėjai juos išgraibsto akimirksniu.
„Xiaomi“ mažai pinigų skiria rinkodarai – beveik žinios sklinda per Kinijos socialinius tinklus. Rinkodarai sutaupyta pinigų suma leidžia produktus parduoti gerokai pigiau. Be to, „Xiaomi“ pasižymi ir tuo, kad telefonus parduoda su itin nedidele marža.
Tokia agresyvi kinų rinkodara verčia sunerimti „Samsung“ ir „Apple“. „Samsung“ pelningumas šįmet smuko 60 procentų. O L. Junas įsitikinęs – per ateinančius 5–10 metų „Xiaomi“ aplenks „Samsung“.