Šiandien paskutinė diena, kai dar galime rinktis – litais ar eurais mokėsime parduotuvėje. Tačiau pasirodo, kad negaliojančių valiutų anapilin iškeliavusį litą kai kurių lietuvių namuose dar nemažai laiko primins naujas šaldytuvas ar televizorius. Buitinių prietaisų ir elektronikos prekių pardavėjų teigimu, euro įvedimo išvakarėse lietuviai suskubo atnaujinti virtuvės įrangą bei negailėjo paskutinių litų naujausioms elektronikos prekėms.
Tendencija, kad prieš Kalėdas smulkios buitinės technikos bei elektronikos prekių pardavimai išauga, kartojasi kiekvienais metais. Tačiau pastarasis prieššventinis laikotarpis šiuo klausimu buvo itin aktyvus. „Lyginant su 2013-ųjų gruodžiu, praėjusių metų pabaigos pardavimai mūsų prekybos centruose šoktelėjo kone 30 procentų“, – informavo „Topo centro“ atstovė L. Mažeikienė.
„Didžiausio populiarumo visus 2014 metus, o ypač prieššventiniu laikotarpiu, sulaukė išmanieji telefonai – jų pardavimai šoktelėjo beveik dvigubai. Ne ką mažiau populiarūs buvo ir planšetiniai kompiuteriai“, – pasakojo L. Mažeikienė.
Prekybos centro atstovės teigimu, tikėtina, kad prieš įvedant naują valiutą Lietuvoje, žmonės buvo linkę daugiau pinigų išleisti artimųjų dovanoms, be abejo, pasinaudoję šia proga atnaujino ir savo namus, pirkdami stambesnę buitinę techniką.
Anot L. Mažeikienės, stambios, įmontuojamos buitinės technikos pardavimų augimas šių metų gruodį siekė daugiau nei 50 procentų. Vieni iš dažnesnių pirkinių buvo skalbyklės ir džiovyklės, taip pat smarkiai išaugo šaldytuvų populiarumas. Visus metus ir ypač prieš šventes žmonės buvo linkę rinktis kiek brangesnį, tačiau daugiau funkcijų turintį prietaisą.
„Samsung Electronics Baltics“ buitinės elektronikos padalinio Lietuvoje vadovo Miroslavo Ramanavičiaus teigimu, tai, kad pastaruoju metu lietuviai renkasi brangesnius, kokybiškesnius ir daugiau funkcijų turinčius įrenginius gerai iliustruoja ir „Samsung“ inicijuotas „Living Smart“ tyrimas. „Remiantis vykdytų apklausų rezultatais, šiandien mūsų šalyje buitinius prietaisus, tokius kaip šaldytuvas, žmonės renkasi pagal tris svarbiausius faktorius: elektros energijos suvartojimą, dydį ir talpą bei funkcionalumą, kai tuo tarpu kaina – mažiau svarbus rodiklis.“
Anot M. Ramanavičiaus, funkcionalesnę bei brangesnę techniką žmonės pasiryžta pirkti ir dėl to, kad intervalas, kuriame varijuoja buitinių prietaisų kainos, paprastai nebūna labai didelis. Taigi, įvertinę kainos ir siūlomų funkcijų bei parametrų skirtumus, vartotojai dažniau pasirenka kiek brangesnį, tačiau funkcionalesnį ir modernesnį produktą.
Nemažiau populiarūs paskutiniais lito gyvavimo mėnesiais buvo ir televizoriai. Minėto prekybos centro atstovės teigimu, pastaraisiais mėnesiais jų pardavimai šoktelėjo 30 procentų. Beje, žmonės buvo linkę įsigyti didesnės įstrižainės ir lenkto ekrano televizorius.
Anot M. Ramanavičiaus, priežastis, kodėl žmonės rinkosi būtent tokius televizorius labai paprasta – tai praėjusių metų naujiena, kuria lietuviai domisi ir nori išbandyti. „Pirkėjai vis labiau įvertina nuolatinių inovacijų teikiamus privalumus ir kokybę“, – teigė M. Ramanavičius.