Lėtai, labai lėtai „debesis“ keliasi iš Kalėdinių ir Naujametinių švenčių siutulio. Bet po truputį aiškėja nauji, 2015 metų reikalai, o ne tik iš paskos lekiantys senųjų prisiminimai ir pasvarstymai tema „ko tikėtis 2015-ais“.
Bet kokiu atveju, norėtųsi padaryti vieną svarbų apibendrinimą: 2014 metų „debesies“ naujienų karaliumi tituluojama... „Microsoft“! Taip, ši kompanija buvo minima kelis kartus daugiau nei jos pagrindiniai konkurentai „Apple“, „Google“ ir „Amazon“ kartu sudėjus. Ir ne be reikalo, nes būtent 2014 metais „Microsoft“ pasuko „debesies“ keliu bei gerokai atitolo nuo savo įprastinių programų, licencijų, karų ir skandalų.
Naujienų apžvalgą pradėkime senųjų pranašysčių aidais. Pamenate, rašėme, kad šiais metais pasaulį valdys kinai. Jie jau tai bando padaryti. Pirmiausia, patys kinai nori suteikti daugiau galimybių saviems „debesies“ paslaugų teikėjams. Tam reikalinga ir valdžios pagalba. Kinai nusprendė sukurti „debesies“ paslaugų teikėjų vertinimo sistemą, kuri leistų objektyviau atrinkti tam tikrus teikėjus valstybiniams užsakymams. Akivaizdu, kad bus proteguojamos savos bendrovės ir teikėjai, o ne naudojamasi JAV ar Australijos kompanijų paslaugomis. Kinai šioje vietoje gali nesudėtingai konkuruoti, tad jiems užsienio kompanijų sankcijos ar kitokie atsakomieji veiksmai nėra baisūs. Įvedę tokią sistemą, kinai galėtų smarkiai paskatinti „debesies“ sektoriaus augimą, o tai reikštų dar didesnę konkurenciją ir mažėjančias kainas pasaulinėje rinkoje. Iš to išloš tik galutiniai klientai.
„Microsoft“ savo „Office365“ klientams siūlė per „SharePoint“ sąsają susikurti viešas svetaines. Tai labai naudingas įrankis, ypač tiems, kurie turi daug klientų, kuriuos nuolatos reikia informuoti apie paslaugas ir produktus. Deja, šios funkcijos „Microsoft“ atsisakė ir nuo sausio 1 dienos nauji „Office 365“ klientai nebegaus tokios funkcijos. Ją artimiausiu metu turėtų pakeisti trečių šalių sprendimai. Akivaizdu, kad „Microsoft“ vertina savo produktams skirtas investicijas, o ši nebuvo labai atsiperkanti dėl mažo naudojimo.
Taip pat jau aptarinėjama nauja specialybė – „debesies“ strategas arba „debesies“ vadovas. Tai žmogus, kuris įmonėje dirba tik tam, kad suplanuotų ir įgyvendintų perėjimą iš vieno „debesies“ sprendimo į kitą. Paprastai tuo užsiima už technologijas atsakingi vadovai (CTO ir CIO), tačiau šiems paprastai trūksta patirties ir viskas daroma klaidų keliu, o ne pasitelkiant patirtį ir planuojant „debesies“ iššūkius, kurie gali užklupti nepasiruošusias kompanijas. Reikia žmoniško paaiškinimo? Tai žmogus, kuris tiesiog pasako, ką geriau pirkti įmonei – BMW ar KIA ir kas nutiks įmonės darbuotojams, kai šie iš dabartinių „Škodų“ persės būtent į naujus automobilius. Prabanga? Ne visai... Viduramžių Turkijoje sultonui dirbo dar svarbesni „valdininkai“ :) – pavyzdžiui, sultono lovų pagalvių kedentojai, sultono šlepečių nešiotojai ir pan. Va ten tai buvo prabanga! „Debesies“ strategas gali greitu metu tapti būtinybe didelėms įmonėms, nes dėl neteisingų strategijų jau dabar prarandami milijonai dolerių.
Beje, ar žinojote, kokius mobilius įrenginius renkasi korporacijų vadovai? „iOS“ arba „Apple“ yra geidžiamiausi. Tai parodė neseniai atliktas tyrimas. Keista, bet „Android“ telefonai ir planšetės nusileidžia „Apple“, bet tik aukščiausių vadovų ir stambių kompanijų lygmenyje. Aišku, tyrimas atliktas JAV, tad Europoje gali būti kita situacija, kur „Windows Phone“ ir „Android“ turi tvirtesnes pozicijas tarp įmonių vadovų.
Šiam kartui pakaks. Tikėsimės, kad per artimiausias pora savaičių „debesis“ baigs švęsti ir vėl pradės dirbti visu pajėgumu. Nauji metai – nauji iššūkiai, apie kuriuos netrukus išgirsime ir mes.
Pabaigai: ar jau išbandėte naująjį „Microsoft“ „debesies“ prezentacijų kūrimo įrankį „Sway“? Labai įdomus žaisliukas, nors iki tobulumo dar toli...