2014 metais „Google“ teko susidurti su daugybe permainų. Ir ne visos jos interneto paieškų gigantui buvo palankios, rašo „Business Insider“.
Įmonės generalinis direktorius Larry Page'as, nepatenkintas inovacijų sparta, kasdienio vadovavimo vadžias perdavė Sundarui Pichai, o pats pasitraukė į užnugarį.
O pagrindinė „Google“ melžiama karvutė – reklamos paieškos rezultatuose – ateinančiais metais gali gerokai sulysti. Priežastis? Spartus mobiliosios platformos populiarėjimas. Anksčiau norint ką nors parduoti internetu geriausias būdas tai padaryti buvo nusipirkti reklamą paieškos variklyje. O šiandien tipiniais paieškos varikliais žmonės naudojasi vis rečiau – didelę dalį laiko dabar būname įsmeigę akis į savo išmaniuosius įrenginius, o ne į didelės įstrižainės kompiuterių ekranus. Paskutinį ketvirtį „Google“ reklamos verslo apimtys augo lėčiausiai per pastaruosius šešerius metus.
Vienintelė priežastis, dėl kurios „Google“ uždirba pinigus – tai interneto paieškos naudojimas norint ką nors įsigyti – „Google“ rodo siūlomų prekių ir paslaugų reklamas. Bet žmonės vis dažniau prekių ieško ne per „Google“, o tiesiogiai elektroninėse parduotuvėse – pavyzdžiui, „Amazon“. Šios didžiausios pasaulyje interneto parduotuvės paieškos užklausų kiekis 2014 m. rugsėjį buvo net 47 proc. didesnis nei 2013 m. rugsėjį.
„Google“ pajamų generavimui vadovavęs Nikeshas Arora pakeitė darbą – jis išėjo į „Softbank“. Dėl šios permainos „Google“ viduje kilo nemenka įtampa. Prieš pakeisdamas darbą N. Arora ketino Las Vegase surengti didžiulę konferenciją visam „Google“ pardavimų skyriui. Jam išėjus iš darbo konferencija buvo atšaukta, o vietoje jos pridygo nemažai regioninės reikšmės renginukų. Patys įmonės darbuotojai, „Business Insider“ vyr. korespondento Nicholaso Carterio teigimu, yra suirzę ir nusiteikę pesimistiškai.
Prasti „Google“ popieriai ir tarptautinėse rinkose: Rusijoje veikęs inžinerijos padalinys uždarytas, Ispanijoje veikusi naujienų agregavimo paslauga nutraukta. Europos Sąjungos politikai palankiai vertina kompanijos padalinimo idėją. Nė kiek ne geriau sekasi ir Brazilijoje.
Dar vieną svarbų „Google“ pajamų šaltinį – „Youtube“ reklamas – ketina apkarpyti „Facebook“. Šio socialinio tinklo naujienų sraute netrukus gali pasirodyti į „Youtube“ panašios reklamos – o tai būtų labai rimta grėsmė „Google“, nes daugelio reklamos rinkos ekspertų manymu „Facebook“ yra daug patogesnėje pozicijoje susirinkti nuo besitraukiančios TV reklamų rinkos atliekančius pinigus.
Taigi, debesų „Google“ padangėje – daug. Ir visi jie tamsūs.
Kaip N. Carteriui prasitarė vienas buvęs „Google“ darbuotojas, „Manau, kad 2015 metai bus katastrofiški. Mobilioji platforma jų pajamas skabė jau daugelį metų, bet jie vis sugebėdavo ištraukti triušį iš skrybėlės ir pasididinti pajamas. Kažkada tai turi baigtis“.