Estijos sostinėje Taline pasirodė pirmieji vien elektra varomi taksi automobiliai. Miesto gyventojai ir svečiai bus vežiojami 32-iem „Nissan Leaf“ automobiliais.
„Elektrinių taksi pasirodymas mūsų miesto gatvėse yra svarbus žingsnis gerinant miesto aplinką ir gyvenimo kokybę“, – kalbėjo Talino mero pavaduotojas Arvo Sarapuu.
Talinas yra užsimojęs 2018 m. pelnyti „Europos žaliosios sostinės“ titulą. Žvelgiant istoriškai, Europos žaliosios sostinės idėja gimė irgi Taline – per 2006 m. gegužės mėn. čia vykusį susitikimą.
Susitikimo metu 15 Europos miestų (Talinas, Helsinkis, Ryga, Vilnius, Berlynas, Varšuva, Madridas, Liubliana, Praha, Viena, Kylis, Kotka, Dartfordas, Tartu ir Glazgas) ir Estijos miestų asociacija pasirašė vadinamąjį Talino memorandumą. Europos Komisijai įteiktame memorandume buvo siūloma įsteigti apdovanojimą, kuris būtų skiriamas miestams, galintiems sėkmingai tvarkytis pagal darnios plėtros principus.
„Nissan Leaf“ elektromobiliai jau kelis metus Estijoje naudojami taksi paslaugoms teikti – jie važinėja Tartu, Pernu ir Kuresarės miestų gatvėmis. Estijos rinkoje pasirodžius pirmiesiems vien elektra varomiems „Nissan Leaf“ automobiliams, elektrinių taksi pradininke Estijoje laikoma Tartu mieste veikianti taksi paslaugų teikėja „Elektritakso“ nusprendė pradėti elektra varomų taksi verslą. Šiandien 30 bendrovės parke esančių „Leaf“ elektrinių modelių jau nuvažiavo 1,7 mln. kilometrų nepatirdami jokių mechaninių gedimų ir problemų dėl akumuliatoriaus išsikrovimo. Klientų skambučių skaičius rodo, jog gyventojams labai patinka elektra varomi taksi ir jų tylus riedėjimas.
Estija turi tankiausią greitojo įkrovimo stotelių infrastruktūrą visoje Europoje. Elektromobilius visoje šalyje galima greitai įkrauti kas 40–60 km. Tokia infrastruktūra suteikia galimybę aplinką tausojančiais automobiliais leistis į ilgesnes keliones. Šalyje jau veikia 165 greitojo įkrovimo stotelės, įrengtos prie pagrindinių kelių ir miestuose, kuriuose gyvena daugiau nei 5000 žmonių. Taigi elektromobilių savininkai gali įveikti ilgesnius atstumus nesukdami galvos dėl įkrovimo vietos. „CHAdeMO“ tipo greituoju krovikliu išsikrovusį elektromobilio akumuliatorių iki 80 proc. galima įkrauti per mažiau nei pusvalandį.