Dešimtadalis nuosavą verslą planuojančių gyventojų ketina rinktis vien elektroninės veiklos modelį, išvis neinvestuodami į klientų aptarnavimą fizinėje erdvėje. Dar 54 proc. planuoja apjungti tradicinį ir elektroninį verslą. Rinktis vien tradicinę verslo kryptį, t. y. gaminti, prekiauti ar teikti paslaugas tik fizinėje erdvėje, planuoja vos 30 proc. būsimų verslo naujokų.
Tokias tendencijas atskleidė Lietuvos centrinės kredito unijos (LCKU) inicijuotas reprezentatyvus gyventojų nuomonių tyrimas, kurį atliko bendrovė „Spinter tyrimai“.
„Tyrimo duomenimis, nuosavą verslą per 24 mėnesius ketina įkurti 10 proc. šalies gyventojų. Iš pastarųjų beveik du trečdaliai planuoja žengti į elektroninę erdvę – daugelis apjungdami tradicinio ir e. verslo modelius. Tai rodo, kad daugelis net ir tradicinį verslą besirenkančių asmenų tolesnės plėtros perspektyvas sieja ir su internetiniu verslu. Be to, norą susieti savo ateitį su e. verslu skatina ir įkvepiantys tokių pasaulines rinkas užkariavusių startuolių kaip „GetJar“, „Vinted“ bei panašūs pavyzdžiai“, – sakė LCKU vyriausiasis ekonomistas prof. Vaidievutis Geralavičius.
Tyrimo metu taip pat išsiaiškinta, kad daugelis būsimųjų verslininkų savarankiškos veiklos pradžią ketina finansuoti iš asmeninių santaupų, investicijoms reikalingų lėšų prisidurdami iš kreditų ir verslo finansavimo programų.
Asmenines lėšas verslo startui planuoja panaudoti 66 proc. būsimų verslo naujokų. 33 proc. mano neapsieisiantys ir be banko ar kredito unijos paskolos, dar 17 proc. ketina skolintis iš privačių asmenų.
Daugiau nei trečdalis būsimų verslininkų – 34 proc. – ketina pasinaudoti tokiomis mažų verslų finansavimo programomis kaip Verslumo skatinimo fondas (VSF). Paskolomis iš šio fondo jau yra pasinaudoję per 1000 verslo naujokų iš daugiau nei 50 Lietuvos savivaldybių. VSF paskolas Lietuvoje teikia 56 kredito unijos, didžiausia skolinama suma yra 86 tūkst. litų, o 95 proc. palūkanų yra kompensuojama ES struktūrinių fondų lėšomis.
Reprezentatyvų gyventojų nuomonių tyrimą, susijusį su verslumu ir verslo vertinimu, 2014 m. rugsėjo mėn. Lietuvos centrinės kredito unijos (LCKU) užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“.