Artėja atostogos, todėl didelių naujienų „debesų“ fronte kaip ir nėra. Užtat prasideda kasmetinės ryšių su visuomene akcijos, kai visos save gerbiančios kompanijos dalinasi kitų metų „debesies“ rinkos prognozėmis. Kol kas jos tik prasideda ir įsibėgės gruodį, tad daug dėmesio joms neskirsime. Kiek daugiau dėmesio susilaukia netipiniai „debesies“ rinkos veikėjai.
IBM bando užkariauti naujas sritis. „Debesies“ technologijų gigantė pradeda... el. pašto perkūrimo procesą. Taip ji bando neatsilikti nuo naujausių „Google“ bandymų keisti nusistovėjusių el. pašto programų funkcionalumą. „Dropbox“ taip pat šioje rinkoje daro savo bandymus. „Microsoft“ „Outlook“ perdarymas prieš porą metų gal ir nėra naujas požiūris į paštą, tačiau principai akivaizdžiai sutampa – IBM kuria saugią, „debesies“ pašto platformą, kuri išspręstų turinio valdymo problemas. Projektas vadinasi „IBM Verse“. Bus įdomu pasižiūrėti, ką jie sugalvos.
„Facebook“ nėra užsitarnavusi teisės vadintis „debesies“ kompanija, nes tiesiogiai „debesies“ paslaugų neteikia. Nors su „debesimi“ turi daug ką bendro: stato savo duomenų centrus ir dirba su itin dideliais duomenų kiekiais. Bet šį kartą, atrodo, „Facebook“ nusitaikė ir į „debesies“ paslaugų sektorių. Sklinda gandai, kad šio socialinio tinklo inžinieriai kuria naują „programėlę“, kuri vadinsis „Facebook at Work“. Tai socialinis tinklas, skirtas įmonių darbuotojams su mažai reklamos ir didesne orientacija į bendradarbiavimą tarp kolegų ir duomenų apsikeitimą. Ar pavyks sukurti kažką gero, parodys laikas. Ambicijos aiškios – konkurencija su „LinkedIn“.
Na, o ką bendro turi „debesis“ ir „Nike“? Taip, tas pats „Nike“ – sportinių prekių gamintojas ir pardavėjas. Mes irgi iki šiol buvome įsitikinę, kad nieko bendro su „debesimi“ jie turėti negali, tik patys naudotis „debesies“ paslaugomis, nes tai milžiniška tarptautinė korporacija. Pasirodo, klydome. Naujausia „bomba“ iš „Nike“: jie kuria nedideles programėles, kurias vėliau galima nesunkiai „suklijuoti“ į didesnę programą. Aišku, visi duomenys laikomi „debesyje“ (AWS), tad ir naujos programos bus valdomos iš ten pat. Kas tai per programėlės? Labai paprastos ir nekaltos, pavyzdžiui, matuojančios, kiek metrų nubėgta, kiek kalorijų sudeginta ir t. t.
Tuo metu „Microsoft“ stiprina savo saugumo lygį. Ji tai daro įsigydama įmonę, kuri užsiima saugumo sprendimų „debesiui“ kūrimu. Šį kartą „Microsoft“ perka Izraelio kompaniją „Aorato“, kurią įkūrė keli Izraelio armijos kariškiai, išėję į atsargą. Matomai įkūrėjai dirbo su aukščiausio lygio saugumo programomis ir tikrai žino, kaip apsaugoti „debesyje“ laikomus duomenis. Jų sukurtas mechanizmas pats mokosi aptikti saugumo spragas ir apsisaugoti nuo pasikartojančių bandymų pažeisti saugumo nustatymus. Gandai mini ir 200 milijonų dolerių sumą, tačiau tai nėra oficialiai patvirtinta.
Kadangi metai jau eina į pabaigą, prasideda kitų metų tendencijų spėliojimo maratonas. Pradėkime nuo tyrimų kompanijos „Forrester“ spėjimų. Prognozuojama, kad „Microsoft“ kompanija sužydės visu gražumu tiek produktų srityje, tiek ir pelno. Tai greičiausiai auganti „debesies“ kompanija 2015 metais. Prognozuojama, kad kūrėjai pereis prie REST sistemos vietoj SOAP. Taip pat „Docker“ užvaldys visus didžiuosius „debesų“ paslaugų tiekėjus. 2015 metais „debesis“ taps kompanijų sėkmės priežastimi, o ne tik būdu sumažinti kaštus IT sričiai.
Kiekvienais metais savo spėjimus, į kuriuos galima atsižvelgti, pateikia vis daugiau kompanijų. Daugiau informacijos pateiksime kitose verslo naujienų apžvalgose.