Šiuolaikinio interneto varomąja jėga yra reklama. Nemokamą prieigą prie turinio siūlantys puslapiai rodo reklaminius skydelius, uždirbančius tam tikrą dalį pajamų.
Kompanija „Google“ nusprendė paeksperimentuoti su kitu interneto puslapių finansavimo modeliu, kuris leidžia vartotojams pašalinti reklamą už tam tikrą mėnesinį mokestį.
Naujoji iniciatyva vadinasi „Contributor“. Ji leidžia pasirinktinai paaukoti 1, 2 arba 3 dolerius, o tai leis pašalinti „Google“ reklamą iš tų puslapių, kurie dalyvauja naujoje programoje.
Vietoj reklamos vartotojai matys arba pranešimus su padėka, arba tiesiog taškais pažymėtą vietą, kurioje buvo reklamos skydeliai.
Tam tikrą sumą pinigų vartotojai sumoka per savo „Google“ paskyrą. Dalis lėšų tenka interneto puslapiams, dalį „Google“ pasilieka sau.
Dabar dalyvauti programoje „Contributor“ galima, pasinaudojus pakvietimais. Šiuo metu jos dalyviais yra išskirtinai JAV puslapiai, tarpu kurių – „Mashable“, „WikiHow“, „ScienceDaily“.
Reikia pažymėti, kad pašalinama tik „Google“ reklama, todėl visų kitų šaltinių reklaminiai skydeliai ir toliau liks savo vietose.