Už visame pasaulyje populiarius internetinius žaidimus „Empire“, „Big Farm“ ir kitus jau galima atsiskaityti Lietuvoje įprastais būdais – per elektroninę bankininkystę, iš „Paysera“ sąskaitos bei mobiliosios piniginės ar grynaisiais pinigais spaudos kioskuose bei parduotuvėse. Šiuos žaidimus sukūrusi ir platinanti bendrovė „Goodgame Studios“, viena didžiausių pasaulyje internetinių žaidimų kompanijų, įsidiegė licencijuotos mokėjimų sistemos „Paysera“ įmokų surinkimo sprendimą ir 230 mln. žaidėjų suteikė keletą patogių ir greitų atsiskaitymo būdų.
Iš 11 „Goodgame Studios“ plėtojamų žaidimų Lietuvoje populiariausi du – „Goodgame Empire“ ir „Goodgame Big Farm“. Lietuviškos šių žaidimų versijos prieinamos pažinčių ir žaidimų svetainėje „Draugas.lt“.
„Pasaulyje šie žaidimai turi itin daug gerbėjų. „Empire“ registruotų žaidėjų turi daugiau nei 66,26 mln., „Big Farm“ – 32,63 mln. Lietuvoje jie irgi mėgstami, bet visgi nepriskirtini prie populiariausiųjų. Viena iš priežasčių – kad už juos nebuvo galima susimokėti pas mus įprastais mokėjimo būdais“, – sako Vytautas Girgždys, „Draugas.lt“ projektų vadovas.
Iki šiol už „Goodgame Studios“ žaidimus Lietuvoje daugiausiai buvo atsiskaitoma dviem būdais: mokėjimo kortelėmis arba SMS žinutėmis. Abu jie turi tam tikrų trūkumų. Atsiskaitymas kortelėmis paprastai prieinamas tik suaugusiesiems – dažnas paauglys banko kortelės tiesiog neturi. Be to, Lietuvoje mokėti internetu kortelėmis nėra įprasta – daugelis žmonių baiminasi suvedinėti interneto naršyklėje savo mokėjimo kortelės numerį.
Mokėjimo SMS žinutėmis trūkumas yra dideli komisiniai mokesčiai – nuo sumokėtos sumos sau liūto dalį susižeria mobiliojo ryšio operatoriai. Štai už populiarų žaidimą „Riterių karai“ SMS žinute sumokėjęs 15 Lt žaidėjas gauna 360 auksinių, o atsiskaitęs per internetinę bankininkystę už 20 Lt – 600 auksinių.
„Goodgame Studios“ siūlė atsiskaitymus keletu kitų mokėjimų sistemų. „Tačiau jos Lietuvoje praktiškai nežinomos, prieinamos tik anglų kalba, reikalinga papildoma registracija. O tai Lietuvos vartotojams nekelia pasitikėjimo“, – teigia V. Girgždys.
„Paysera“ įmokų surinkimo sprendimas apima visus Lietuvoje populiariausius mokėjimo būdus: nuo visų pagrindinių Lietuvoje veikiančių bankų internetinės bankininkystės, mokėjimų „Visa“, „MasterCard“, „Maestro“ ir kitomis kortelėmis, SMS mokėjimų, atsiskaitymų iš „Paysera“ sąskaitos internetu ar elektronine pinigine – išmaniuoju telefonu skenuojant QR kodą. Beje, už žaidimus, kaip ir kitus pirkinius elektroninėje erdvėje, mokant „Paysera“ atsiskaitymo būdais nuo kiekvieno mokėjimo į mokėtojo sąskaitą grįžta 1 proc. nuo sumokėtos sumos.
Jauniesiems žaidėjams, dar neturintiems savo sąskaitos, bene patogiausias ir priimtiniausias „Paysera“ pasiūlytas atsiskaitymo būdas – grynaisiais pinigais Lietuvos spaudos, „PayPost“, „Narvesen“ kioskuose, „Maxima“ parduotuvėse, pašto skyriuose, „Perlo“, „Foxbox“ terminaluose (Lietuvoje jau yra apie 6 tūkst. tokių atsiskaitymo taškų) – tereikia su savimi turėti atspausdintą kvitą su QR ar brūkšniniu kodu.
Pasak V. Girgždžio, už kitus „Draugas.lt“ portale prieinamus žaidimus jau kurį laiką galima atsiskaityti per „Paysera“ siūlomus mokėjimo būdus. Juos renkasi apie 50 proc. žaidėjų.
„Goodgame Studios“ įsidiegė „Paysera“ įmokų surinkimo sprendimą pirmiausia dėl itin plataus „Paysera“ partnerių tinklo Baltijos šalyse. „Dirbame su visais pagrindiniais Lietuvos, Latvijos, Estijos bankais. Tai reiškia, kad klientui nebereikia sudarinėti sutarčių su kiekvienu iš jų, atsidarinėti daugybės sąskaitų bei atskirai atlikti kiekvieno banko integracijos – visi mokėjimai keliauja į vieną bendrą „Paysera“ sąskaitą“, – pasakoja Daumantas Barauskas, bendrovės „EVP International“, plėtojančios mokėjimų sistemą „Paysera“, plėtros vadovas.
Be to, „Paysera“ savo klientams taiko vienus mažiausių rinkoje komisinius mokesčius už įmokų surinkimą, nėra abonentinio sąskaitos administravimo mokesčio, mokėjimai vyksta realiuoju laiku – iš karto patenka į gavėjo sąskaitą, todėl gautomis lėšomis galima iš karto disponuoti. Svarbu ir tai, kad „Paysera“ įmokų surinkimo sprendimas lengvai integruojamas net su tokių didelių įmonių kaip „Goodgame Studios“ žaidimų platformomis.