Lietuvos statistikos departamento duomenimis, Lietuvos gyventojų, perkančių ar užsakančių prekių ar paslaugų internetu, skaičius kasmet ženkliai auga – nuo 2009 metų prekės ir paslaugas internetu įsigijo daugiau tris kartus daugiau Lietuvos vartotojų. 2014 metais daugiausiai internetu pirko aprangos, avalynės, sporto prekių (15 % Lietuvos vartotojų), renginių bilietų (11 % Lietuvos vartotojų).
Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija pastebi, kad vartotojai, perkantys nuotolinių būdu, vis dažniau kreipiasi su skundais dėl internetu bei telefonu įsigytų prekių ar paslaugų. Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė vartotojams pataria: „Nenuleiskite rankų, jeigu gavote lūkesčių neatitinkančią prekę ar paslaugą. 2014 m. birželio mėnesį Lietuvoje įsigaliojo Vartotojų teisių direktyva, įtvirtinanti aukštesnį vartotojų apsaugos lygį. Nauji reikalavimai taikomi perkant nuotolinės prekybos būdu: t. y. internetu, telefonu, paštu, ir ne prekybai skirtose patalpose, pavyzdžiui, namuose, darbo vietose, pardavėjo organizuotoje ekskursijoje ar pristatyme kavinėje. Įsigaliojus naujam teisiniams reglamentavimui vartotojai turės daugiau laiko pasitikrinti ir apsispręsti dėl gautos prekės ar paslaugos“.
Vartotojų teisių direktyva siekiama skatinti verslo subjektų konkurencingumą suteikiant didesnį apsaugos lygį vartotojams. Keletu šių naujų apsaugų vartotojai jau galėjo naudotis pirkdami parduotuvėse, nuo šiol tokiomis teisėmis, kaip prekės ar paslaugos atsisakymas per 14 dienų, išsamus vartotojo informavimas, galės naudotis ir vartotojai perkantys nuotoliniu būdu. Nutarta aiškiai reglamentuoti pažymėtų langelių naudojimą internetinės prekybos svetainėse – nuo šiol papildomų paslaugų pageidaujantys vartotojai šiuos langelius turės pažymėti patys. Vartotojai, nuotoliniu būdu perkantys skaitmeninio turinio produktus, taip pat galės džiaugtis didesnėmis apsaugomis.