Viena iš internetinių kuponų pramonės pradininkių, kompanija „Groupon“, atsidūrė konflikto su atviro kodo bendruomene ir organizacija „GNOME Foundation“ epicentre.
Amerikiečių kompanija „Goupon“ pabandė užregistruoti prekinį ženklą „GNOME“, kuriuo būtų žymimi specialūs prekybiniai terminalai su jutikliniais ekranais. Terminalai leistų dirbti su produktų duomenų bazėmis, aktyvuoti kuponus, rinkti vartotojų atsiliepimus, naudotis socialiniais tinklais, atlikti mokėjimus ir t. t.
Siekdama apsaugoti savo naująjį produktą, 5,1 mlrd. dolerių įvertintos „Groupon“ juristai pateikė eilę patentinių paraiškų. Vienoje iš jų paminėtas prekės ženklas „GNOME“, susijęs su operacinėmis sistemomis. Tiesa, jis jau buvo rezervuotas atviro kodo programinę įrangą kuriančiai organizacijai „GNOME Foundation“.
Organizacijos juristai kreipėsi į „Groupon“, kad ši pakeistų savo projekto pavadinimą, tačiau jiems buvo atsakyta neigiamai. Po to konfliktas tik dar labiau įsisiūbavo.
„GNOME Foundation“ savo tinklaraštyje pranešė, kad ketina savo teises ginti teisme, tačiau tam prireikė bendruomenės pagalbos – abiejų kompanijų finansinės galimybės smarkiai skiriasi. Per minios finansuojamų projektų puslapiui paprašyta 80 tūkst. dolerių, kurie bus skirti teisininkų paslaugų apmokėjimui, taip pat įvykio paviešinimui.
Kompanija „Groupon“, gavusi eilę negatyvių atsiliepimų ne tik iš atviro kodo bendruomenės, bet ir savo klientų, ėmė švelninti savo poziciją – atsiprašymą publikavo „Groupon“ tyrimų ir plėtros padalinio atstovas Šri Višvanatas.
Jis pareiškė, kad „Groupon“ myli, naudoja ir kuria programinę įranga su atviru kodu, todėl kūrėjų komandai geri santykiai su bendruomene yra svarbesni, nei prekiniai ženklai. R&D padalinio iniciatyva buvo priimtas sprendimas atsisakyti registruoti prekės ženklą „GNOME“.
„Groupon“ atstovo pranešime pažymima, kad kompanija kreipėsi į „GNOME“ su įvairiais bendradarbiavimo variantais, įskaitant licencijavimą arba bendrą prekinio ženklo naudojimą, tačiau organizacija tokio varianto atsisakė.
Panašu, kad konfliktas jau išspręstas, tiesa, lieka atviras klausimas – ar „Groupon“ juristai ir vadovybė apskritai moka naudotis paieškos sistemomis, prieš paduodant paraiškas viena ar kitam prekės ženklui registruoti?