2013 m. Vilniuje gimęs projektas „Topchoicer“, įkurtas Tautvydo Strazdo ir Andriaus Šiaudinio, yra vienas iš daugelio startuolių, kuriam reikalinga investuotojų parama. Tiesa, kol kiti bando į savo pusę palenkti verslo angelus ar atlygį už finansavimo sistemose, „Topchoicer“ nutarė eiti rizikingesniu keliu ir šiam tikslui naudoja alternatyvų minios finansavimo modelį, už konkrečią piniginę paramą suteikiama tam tikra dalis įmonės akcijų (angl. equity crowdfunding).
Pasak „Topchoicer“ vadovo T. Strazdo, iš daugybės skirtingų platformų buvo pasirinkta „Seedrs“ sistema, leidžianti projektu patikėjusiam asmeniui investuoti į ją pageidaujamą sumą. Mažiausiai – 10 svarų (44 Lt).
„Manome, kad toks toks minios finansavimas yra itin patrauklus būdas surinkti pradinėje stadijoje esančio startuolio finansavimui reikalingas lėšas, kurios padėtų pasiekti kitą etapą, kai projektą remti pradeda stambūs investuotojai. Du pagrindiniai tokio būdo pranašumai – investuoti nedideles sumas gali daug žmonių, o jų susidomėjimo lygis parodo, ar projektas reikalingas vartotojams, todėl pasitikrini idėjos potencialą. Taip pat labai svarbu, kad smulkūs investuotojai yra itin suinteresuoti projekto sėkme ir tampa pirmaisiais vartotojais-testuotojais, todėl gali pateikti itin naudingų patarimų ankstyvoje projekto vystymo stadijoje“, – sakė T. Strazdas, kuris su kolega pasitelkęs „Seedrs“ tikisi surinkti 25 tūkst. svarų sterlingų tolesniam jų verslo vystymui.
Pašnekovo teigimu, kol kas „Topchoicer“ buvo plėtojamas investuojant tik asmenines pastangas ir laiką. O nedidelė Europos Sąjungos parama, kurią yra gavę projekto kūrėjai, buvo panaudota tyrimui, padėjusiam nustatyti projekto kryptį ir uždavinius.
„Siekiame „Topchoicer“ padaryti pagrindiniu įvairius produktus perkančiųjų internete pasirinkimo „patarėju“. Tiek vartotojų apklausos, tiek asmeninė sudėtingesnės techninės įrangos (pvz., fotoaparato ar išmaniojo telefono) pirkimo internete patirtis patvirtina, kad gerai neišmanant techninių parametrų – pasirinkti tinkamiausią variantą iš rinkoje siūlomo gausaus asortimento būna sunku“, – aiškino T. Strazdas.
Jo minimą problemą, naujasis projektas nori išspręsti pasiūlydamas el. prekybos portalams interaktyvų apsipirkimo „gidą“, kuris visų pirma padeda sumažinti pirkėjui pasirinkimo alternatyvų skaičių, o galiausiai nuveda naršantįjį iki produktą išmanančių patarėjų socialiniuose tinkluose.
„Dabar koncentruojamės į sprendimą, skirtą buitinės ir namų elektronikos pirkėjams, o ateityje planuojame žengti ir į paslaugų pirkimo rinką. O artimiausias tikslas – pagal turimą prototipą sukurti veikiančią Beta versiją, kuri įrodytų, jog ši idėja, kuria patikėjo ir didieji el. komercijos portalai, yra gera ne tik teorijoje, bet ir puikiai veikia praktikoje“, – sakė „Topchoicer“ vadovas Tautvydas Strazdas.
Nors jo su kolega įkurtas projektas investicijas rinkti pradėjo visai neseniai, tačiau apsilankius „Seedrs“ portale paaiškėjo, kad jie jau turi daugiau nei 1000 svarų, o už juos investuotojams jau perdavė 7,5 proc. startuolio akcijų.
Tiesa, renkantys investicijas pasitelkus „Seedrs“ sistemą turi gerai apsvarstyti, kokio finansavimo jie tikisi, ir kokį jiems yra realu surinkti, mat nepasiekus užsibrėžtos sumos – surinkti pinigai nepasiekia startuolio kūrėjų, pinigai – grąžinami investuotojams.