Telekomunikacijų ir IT paslaugas teikiančios bendrovės TEO šių metų trijų ketvirčių pajamos sudarė 513,9 mln. litų, o grynasis pelnas – 99,4 mln. litų. Trečiasis metų ketvirtis pasižymėjo itin sparčiu išmaniosios televizijos ir šviesolaidinio interneto klientų skaičiaus augimu. Vasarą įgyvendinti organizacijos struktūros pokyčiai leido didinti veiklos efektyvumą.
TEO išmaniosios (IPTV) televizijos klientų skaičius trečiąjį ketvirtį didėjo sparčiausiai per pastaruosius dvejus metus ir pasiekė 123,9 tūkstančio. Vien per šį laikotarpį šios paslaugos naudotojų skaičius išaugo 7,5 tūkst., o per pastaruosius dvylika mėnesių – daugiau nei penktadaliu. Klientų skaičiaus augimą lėmė jos atnaujinimas ir valdymo supaprastinimas metų pradžioje, o nuo liepos išmaniosios televizijos klientai gali savo TV ekranuose peržiūrėti internetu įkeltus vaizdo ar garso įrašus bei nuotraukas.
Sparčiai augo ir TEO šviesolaidinio interneto klientų skaičius – per metus jų padaugėjo 11,5 proc. – iki 193,8 tūkstančio. Galimybes naudotis nuolat plečiamu TEO šviesolaidinio interneto tinklu turi jau maždaug du trečdaliai šalies gyventojų. Paslaugos „TEO Wi-Fi“ klientų skaičius per pastaruosius 12 mėnesių išaugo beveik dvigubai ir pasiekė 126 tūkstančius.
„Sėkmingai užbaigėme ketvirtį, kurį bendrovė dirbo su įgyvendinta naująja struktūra bei vasaros pabaigoje baigta formuoti vadovų komanda. Šis laikotarpis pasižymėjo sparčiu televizijos ir interneto paslaugų klientų skaičiaus augimu, didėjo ir užimamų rinkų dalis. Rugsėjį augo ir bendras TEO klientų skaičius, ir bendrovės pajamos. Be to, pajamos iš verslo klientams teikiamų IT paslaugų šį ketvirtį pirmą kartą viršijo pajamas iš jiems teikiamų balso telefonijos paslaugų. Tai pirmieji svarbūs pokyčių bendrovėje rezultatai“, – įmonės rezultatus komentavo TEO generalinis direktorius Kęstutis Šliužas.
Šiemet pradėta TEO efektyvumo didinimo programa ir įdiegti struktūros pokyčiai lėmė reikšmingai sumažėjusias veiklos sąnaudas. 2014 metų trijų ketvirčių bendros veiklos sąnaudos, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, mažėjo 4,6 proc., o EBITDA marža išliko aukšta ir sudarė 42,6 procento.
„Didesnis veiklos efektyvumas ir sumažėjusios sąnaudos rodo, jog esame teisingame naujojo TEO formavimo kelyje. Tačiau daug svarbesni yra gerėjantys klientų vertinimai. Žinoma, šioje srityje dar turime daug ką nuveikti, todėl ir ateityje daugiausiai dėmesio skirsime teikiamų paslaugų bei aptarnavimo kokybei“, – sakė K.Šliužas.
Praėjusiais metais TEO trijų ketvirčių pajamos buvo 541,8 mln. litų, o grynasis pelnas – 118,2 mln. litų. Poveikį šių metų pajamoms, kaip ir ankstesniais laikotarpiais, turėjo mažėjančios pajamos iš balso telefonijos. Šių paslaugų grupės dalis bendrose pajamose per tris metų ketvirčius sudarė jau tik maždaug 40 procentų.
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, TEO rinkos dalis, vertinant pajamas iš interneto prieigos paslaugų, 2014 metų antrąjį ketvirtį buvo 44 proc., o iš mokamos skaitmeninės televizijos paslaugų – 42,5 procento. TEO rinkos dalis pagal pajamas iš fiksuotojo telefono ryšio paslaugų antrąjį 2014 metų ketvirtį sudarė 94 procentus.
TEO per devynis šių metų mėnesius investicijoms skyrė 62 mln. litų. Daugiausia ji investavo į pagrindinį ir naujos kartos šviesolaidinės prieigos tinklus – 56 mln. litų, informacinėms sistemoms plėtoti skirti beveik 4 mln. litų.