Kas dešimtas Lietuvos gyventojas, prieš įvedant eurą, ketina įsigyti elektronikos prekių ar buitinės technikos. Tokias gyventojų elgesio tendencijas atskleidė prekybos tinklo „Elektromarkt“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa.
Tarp planuojamų įsigyti pirkinių Lietuvos gyventojai dažniausiai mini naują kompiuterinę techniką (49 proc.), televizorius (36 proc.), skalbimo mašinas (15 proc.), šaldytuvus (14 proc.), virykles ir orkaites (12 proc.).
Parduotuvių tinklui „Elektromarkt“ atstovaujančios bendrovės „Mediashop“ generalinis direktorius Aleksandras Tumakovas sako, kad žmonės ima kaupti atsargas daiktais ir pirkiniais, nes baiminasi didelių perkamosios galios pokyčių. „Tokia yra žmonių reakcija į artėjantį euro įvedimą. Dauguma skubančiųjų pirkti yra įsitikinę, kad po euro įvedimo buitinė technika ir elektronikos prekės brangs, o santaupos – nuvertės. Manau, kad gyventojams specialiai ruoštis eurui nereikėtų, nes labai mažai prielaidų, kad šių prekių kainos kitais metais išaugs. Tikrai nevertėtų imtis neapgalvotų sprendimų ir pirkti daiktus, kurie nėra reikalingi“, – kalbėjo parduotuvių tinklui „Elektromarkt“ atstovaujančios bendrovės „Mediashop“ generalinis direktorius.
Pasak A.Tumakovo, mažiausias pajamas gaunantys gyventojai savo buitį planuoja pagerinti naujais televizoriais ir vaizdo technika, o vidutinių ir aukštesnių pajamų pirkėjai ketina įsigyti naujos kompiuterinės įrangos. „Kompiuterinės technikos prekės technologiškai pasensta greičiausiai, todėl natūralu, kad jas pirkėjai keičia dažniau nei kitus elektronikos prietaisus. Be to, lietuviai – technologiškai itin išprusę pirkėjai ir visada orientuojasi į naujausių IT prekių pasiūlą“, – sakė parduotuvių tinklui „Elektromarkt“ atstovaujančios bendrovės „Mediashop“ generalinis direktorius.
Tyrimas atskleidė, kad į elektronikos prekių ir butinės technikos parduotuves įsigyti televizorių bei kitos vaizdo technikos iki naujų metų daugiausiai ketina užsukti 18–25 metų jaunimas (50 proc.) ir brandūs pirkėjai virš 56 metų amžiaus (38,9 proc.). Skalbimo mašinas planuoja įsigyti daugiausia vidutinio amžiaus pirkėjai – 44,2 proc.
Kompiuterinę techniką aktyviausiai ketina pirkti 36–45 metų pirkėjai (57,7 proc.) ir 26–35 metų respondentai (53,6 proc.). Vidutinio amžiaus lietuviai taip pat planuoja įsigyti virykles, orkaites ir kaitlentes, o daugiausia 26–35 metų žmonių ketina virtuvę atnaujinti šaldytuvais ir šaldikliais (17,9 proc.).
Tyrimas parodė, kad viengungiai planuoja pirkti naujus televizorius ir vaizdo techniką (41,7 proc.), o šeimose gyvenantys pirkėjai savo buitį papildys nauja kompiuterine įranga (48,5 proc.). Remiantis apklausos duomenimis, ir vyrai (51,8 proc.), ir moterys (45,8 proc.) pirmenybę teiks naujoms kompiuterinės technikos prekėms.