Maždaug prieš tris dienas kompanija „BlackBerry“ pradėjo prekiauti nauju išmaniuoju telefonu – flagmanu „Passport“. Šis gali pasigirti ne tik firmine QWERTY klaviatūra, tačiau ir nestandartiniu 4,5“ ekranu, kuris yra kvadratinis.
Neįprasta „BlackBerry“ išmaniojo telefono forma pritraukė nemažai dėmesio. Kompanijos vadovo pareigas einantis Johnas Chenas prisipažino, kad pirmoji „Passport“ partija buvo išparduota, praėjus vos 6 valandoms po prekybos pradžios. Apie tai praneša puslapis „Computerworld“.
Tiesa, „BlackBerry“ nesiryžo pranešti, kiek gi iš tikrųjų parduota šių išmaniųjų telefonų, todėl apie tikrąjį paklausos dydį spręsti sunku. Pavyzdžiui, praėjusį penktadienį savo užsakyto „Passport“ laukė apie 200 000 vartotojų. Tai gana kuklus kiekis, lyginant su tuo, jog „BlackBerry“ tarnybomis naudojasi apie 80 mln. prenumeratorių.
Analitikų vertinimu, „BlackBerry“ išmaniųjų telefonų rinkos dalis šiuo metu sudaro mažiau nei 1 %, ir jis neturėtų didėti, todėl reikėtų susikoncentruoti ties programomis ir tarnybomis, o ne mobiliais įrenginiais. Antra vertus, praėjusį ketvirtį 46 % pajamų „BlackBerry“ gavo būtent iš išmaniųjų telefonų pardavimų.
Šiuo metu kanadiečių kompanijos pajamos ir toliau mažėja, tačiau daug sparčiau mažėja patiriami nuostoliai, o pelno tikimasi gauti jau 2015 m. „BlackBerry“ pažymi, kad jos tarnybomis vėl pradėjo domėtis bankai ir vyriausybinės institucijos.