Technologijų bendrovė „Opay“ sukūrė naują mokėjimų surinkimo sistemą interneto parduotuvėms. Ją įdiegę parduotuvių savininkai galės pasiūlyti savo pirkėjams greitai, patogiai ir saugiai atsiskaityti už produktus priimtinu būdu, taip pat ir tapusiu Lietuvoje populiariausiu – per internetinę bankininkystę. „Opay“ sukurta sistema tiesiogiai konkuruos su dabar rinkoje esančiu monopoliniu žaidėju „Paysera“.
„Lietuvoje interneto prekyba auga ir turi didelį potencialą plėstis toliau. Statistikos departamento duomenimis, pastaraisiais metais internetu pirko prekių ar paslaugų beveik 500 tūkstančių Lietuvos gyventojų, apie 14 tūkstančių įmonių jau prekiauja internete, o dar 16-ai tūkstančių liko padaryti nedidelį žingsnelį iki prekybos starto. Tačiau dar daug esamų parduotuvių nėra automatizavusios mokėjimų surinkimo proceso, o tai yra kliūtis jų verslo plėtrai, tokios parduotuvės praranda klientus. Pasirinkusios „Opay.lt“ šios parduotuvės pasiūlys klientams visus populiarius atsiskaitymo būdus ir taip leis padidinti pardavimus“, – sakė „Opay“ verslo plėtros vadovas Justinas Murauskas. „Opay“ sistemą įsidiegusios parduotuvės suteiks galimybę vartotojams už prekes ar paslaugas mokėti per internetinę bankininkystę, pavedimu banke, grynais „Perlo“ ar „Lietuvos Pašto“ tinklo kasose ar čia pat internetu sudaryti lizingo sutartį ir pirkti prekę išsimokėtinai. Artimiausiu metu „Opay” pasiūlys daugiau naujų mokėjimo būdų.
J. Murausko teigimu, Lietuvoje populiariausias yra atsiskaitymas per internetinę bankininkystę, nes apie atliktą mokėjimą pardavėjas informuojamas nedelsiant, todėl prekė greičiau paruošiama pristatymui. „Šis mokėjimas nėra vienodai populiarus tarp skirtingo tipo el. parduotuvių, tačiau paprastai jį renkasi 60–80 proc. vartotojų. Vadinasi, interneto parduotuvės, kurios neturi tiesioginio apmokėjimo per internetinę bankininkystę galimybės, praranda didelę dalį savo potencialių klientų“, – pridūrė „Opay“ verslo plėtros vadovas.
Vadovo manymu, interneto parduotuvėms pačioms kurti ir plėtoti mokėjimų sistemą būtų per brangu, nes tam reikia ir laiko, ir investicijų, nuolatinės priežiūros ir atnaujinimų. Todėl interneto parduotuvėms (paprastai Lietuvoje tai yra 1–2 žmonių verslas) daug efektyviau mokėjimų sistemą gauti kaip paslaugą, o visas savo jėgas skirti verslo plėtrai. „Opay.lt“ sistemą interneto parduotuvėms suteikiame nemokamai, jos moka tik už konkrečių mokėjimų surinkimą, atsižvelgiant į jų pobūdį ir kiekį“, – sakė „Opay“ atstovas.
Iki šiol Lietuvoje panašią į „Opay“ sistemą siūlė tik viena kompanija „EVP International“, žinoma kaip „Paysera“ (buvusią „mokėjimai.lt“) prekės ženklas. Pasak J. Murausko, atsiradus „Opay“ verslas nebebus priklausomas nuo monopolinio žaidėjo, turės galimybę pasirinkti iš alternatyvų, o konkurencija paskatins patrauklesnes kainas ir greitesnę šios srities paslaugų plėtrą.
„Ilgiau nei metus dirbome kurdami „Opay.lt“ atsiskaitymų sistemą ir sukūrėme naujas iki šiol Lietuvoje interneto parduotuvėms nesiūlytas galimybes, padėsiančias neprarasti nė vieno pirkti nusprendusio kliento. Pavyzdžiui, jeigu pirkėjui nepakanka sąskaitoje pinigų, „Opay.lt“ sistema suteikia galimybę perleisti mokėjimą kitam asmeniui, pasiūlo apmokėti kitu būdu arba įsigyti prekę išsimokėtinai. Mūsų sistema taip pat susiejama ir su prekių rezervacijos sistemomis, leidžia optimizuoti prekių rezervacijos trukmę. Ypatingą dėmesį skyrėme techninei integracijai į interneto parduotuves, todėl mokėjimo sistema tampa parduotuvės aplinkos dalimi, o IT specialistams sukurti patogūs integravimo instrumentai, supaprastinantys jų darbą“, – aiškino J. Murauskas.
„Opay“ atstovo teigimu, bendrovė vos pradėjusi veiklą sulaukė susidomėjimo iš esamų rinkos dalyvių. Šiuo metu „Opay“ diegiama į keletą skirtingų jau esamų interneto parduotuvių, taip pat ir į keletą greitai startuosiančių projektų. Nuo rudens ketinama pradėti aktyvius pardavimus esamiems rinkos dalyviams.