Kompanija „Samsung“ vis dar išlieka išmaniųjų telefonų rinkos lydere, nors per metus jos pardavimai smuko, o užimamos rinkos dalis sumenko nuo 32,3 % iki 25,2 %.
Kinijos gamintojai dabar tapo realia grėsme, nors dar prieš metus jie didelio pavojaus nekėlė. Brangių telefonų rinka prisotinta, tuo tarpu auga tik besivystančių šalių rinkos, kuriose dominuoja nebrangūs mobilūs įrenginiai.
Leidinys „The Wall Street Journal“ praneša, kad iš karto keletas analitikų išreiškė susirūpinimą dabartine „Samsung“ politika išmaniųjų telefonų segmente. Reitingų agentūra „Fitch“ pareiškė, kad jei „Samsung“ nesugebės efektyviai kovoti prieš kinų kompanijas, kitais metais jos rinkos dalis nepakils aukščiau 25 %.
Įvairūs marketinginiai triukai, tokie kaip išlenkti ekranai ir dėvima elektronika kompanijos „Samsung“ nepadės, mano „Fitch“ atstovai. Savo ruožtu, firmos „Bernstein Research“ ekspertai mano, kad „Samsung“ privalo peržiūrėti savo ekonominę politiką.
Iki pat šios dienos korėjiečių kompanija stengėsi išlaikyti aukštą pelningumą tiek vidutinės, tiek biudžetinės klasės išmaniųjų telefonų segmentuose. Iš esmės, gavosi taip, kad „Samsung“ siūlė gana vidutiniškus telefonus už gana didelę kainą, lyginant su konkurentais.
Dabar korėjiečiai privalo ne tik gerinti savo produktų technines specifikacijas minėtose kainų kategorijose, tačiau ir mažinti pelno maržą, kad būtų padidinta apyvarta.
Ekspertai mano, kad kompanijai „Samsung“ visa tai yra įveikiama, užtenka tik vadovybės politinės valios, kad būtų atremta konkurentų iš Kinijos ataka. Visi jie ne tokie dideli, kaip „Samsung“, ir tokios masto ekonomijos pasiekti nesugebės.
Antra vertus, jau dabar galima matyti, kaip išmaniųjų telefonų segmente mažėja „Samsung“ pelno marža. Įvairiais vertinimais, 2013 m. III ketvirtyje pelningumas sudarė 25 %, dabar sumažėjo iki 19 %, o 2015 m. dar sumenks iki 15 %. Jei „Samsung“ veiks agresyviau, daugeliui kinų kompanijų tai gali baigtis bloguoju, mano analitikai.