Bendrovės „Maxima LT“ investicijos į prekybos tinklo IT sistemų pritaikymą darbui su naująja valiuta preliminariais skaičiavimais gali siekti daugiau nei 240 tūkst. litų. Ruošdamasi euro įvedimui Lietuvoje „Maxima LT“ didžiąją dalį IT sistemų pritaikymo naujai valiutai darbų jau yra atlikusi.
„Perėjimas prie naujosios valiutos iš mūsų pareikalaus finansinių ir fizinių resursų. IT sistemų pritaikymas – didelės apimties vienas iš uždavinių, kurį sprendžiame, kad euro įvedimas Lietuvoje vyktų sklandžiai ir mūsų darbuotojams bei klientams nesukeltų papildomų nepatogumų ar rūpesčių“, – sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Arūnas Zimnickas.
Sklandžiam prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvių darbui užtikrinti pereinant nuo lito prie euro, specialiai ruošiamos duomenų bazės, apskaitos ir atsiskaitymų bankinėmis kortelėmis sistemos, kasos aparatai, kurių tinklo parduotuvėse įrengta beveik 2 tūkst., perprogramuojama kita parduotuvėse sumontuota prekybinė įranga – svarstyklės, kaupikliai ir pan. Didžiąją dalį IT sistemų paruošimo euro įvedimui darbų atliks bendrovės IT specialistai, likusi dalis darbų bus patikėta specializuotoms IT sistemas bendrovėje prižiūrinčioms įmonėms.
Nepaisant didelio darbų masto, bendrovė „Maxima LT“ didžiąją IT sistemų pritaikymo darbų dalį jau yra atlikusi. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, kur veikia „Maxima“ parduotuvės, yra taikomos vienodos IT sistemos, dėl to pasitelkus euro įvedimo patirtį kitose šalyse, Lietuvoje IT sistemos pereiti prie naujos valiutos jau yra beveik paruoštos. „Žinoma, yra darbų, kuriuos dar turime atlikti. Prieš naujosios valiutos įvedimą mums taip pat svarbu patikrinti visų IT sistemų veikimą, kad būtume tikri, jog darbui su naująja valiuta mūsų parduotuvėse esanti įranga parengta tinkamai ir darbas keičiantis valiutai vyks sklandžiai“, – sako A. Zimnickas.
„Maxima LT“ yra skelbusi, kad preliminariais skaičiavimais bendrovės investicijos pereinant prie naujos valiutos sieks daugiau nei pusę milijono litų, tačiau jau dabar matoma, kad šios investicijos augs. Vien tik į kainų etikečių keitimą planuojamos „Maxima LT“ investicijos – apie 200 tūkst. litų, euro įvedimo laikotarpiu bus pakeista apie 15 mln. etikečių. Papildomų investicijų pareikalaus ir grynųjų pinigų pristatymas į parduotuves bei jų inkasavimas, darbuotojų mokymas – iki euro įvedimo numatoma apmokyti beveik 4 tūkst. bendrovės darbuotojų, kad šie būtų pasirengę patys dirbti su naująja valiuta ir padėti prie jos prisitaikyti klientams. Ne mažai lėšų ketinama skirti saugumo užtikrinimui – bus investuojama į naujus aparatus, atpažįstančius euro banknotų klastotes, stiprinama fizinė apsauga parduotuvėse ir kt.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 230 „Maxima“ parduotuvių. Kasdien jose apsilanko apie 550 tūkstančių klientų. Visose „Maxima“ parduotuvėse Lietuvoje ir įmonės administracijoje dirba daugiau kaip 16 tūkstančių darbuotojų.