Kartą pabandę įsigyti maisto internetu, vilniečiai vis drąsiau kasdienai apsiperka nuotoliniu būdu. Kovo viduryje atidarytos naujos maisto ir kasdienių prekių elektroninės parduotuvės „Barbora“ vadovai džiaugiasi sėkmingu startu – auga vieno užsakymo krepšelis, plečiasi nuolatinių pirkėjų ratas.
„Žmonėms sunku peržengti psichologinį barjerą, kad prieš pirkdami maisto produktą, jie nepamatys ir nepačiupinės jo gyvai. Esminis lūžis įvyksta tada, kai žmogus pabando tai padaryti bent vieną ar du kartus – tuomet jie grįžta. Įsitikinę, kad gauna gerai atrinktus ir šviežius produktus, o nepatikusius gali labai paprastai grąžinti, jie atranda apsipirkimo internetu privalumus – pavyzdžiui, kad nereikia tempti sunkių maišų“, – įžvalgomis dalijosi „Barbora“ direktorius Aurimas Čiagus.
Būtent sunkūs ir ilgesnio galiojimo produktai kol kas sudaro didžiąją kasdienių pirkinių internetu dalį. Tai gaivieji gėrimai, bakalėja, buitinė chemija, maistas naminiams gyvūnams, produktai kūdikiams, sunkūs vaisiai ir daržovės, pavyzdžiui, arbūzai. Paprastai tokie užsakymai į tuos pačius namus iškeliauja vieną kartą per savaitę.
„Pirkti maistą gyvai daugeliui yra didelis malonumas – pauostyti kaip kvepia pomidorai, ar pamačius leisti sau spontaniškai nuspręsti – šiandien valgysiu žuvį ar mėsą. Nesiekiame pakeisti malonumo pasivaikščioti parduotuvėje ar turguje. Mes tiesiog pasirūpiname viskuo kitu, ko namuose „reikia“, o ne tik „norisi“, – dėstė A. Čiagus.
Šiuo metu vieno vilniečio, maistą perkančio internetu, krepšelį sudaro vidutiniškai 30 skirtingų rūšių prekės, per vieną apsipirkimą vidutiniškai išleidžiama 190 Lt suma.
„Kitaip nei tradicinis, internetinis pirkėjas Lietuvoje vis dar yra neištyrinėta planeta. Todėl prekių asortimentą nuolat peržiūrime, pildome ir tobuliname. Žinoma, kaina ir internete išlieka vienu pagrindinių sprendimo kriterijų, toliau rikiuojasi išskirtinai internetinio apsipirkimo privalumai – pirkinių užnešimas namo, nemokamas pristatymas“, – teigė A. Čiagus.
Kol kas „Barbora“ savo paslaugas siūlo tik vilniečiams ir apie plėtros planus kalba atsargiai. Elektroninę parduotuvę stengiamasi plėsti pamatuotai, pirminis tikslas – pažinti pirkėją ir išvystyti būtent jam pritaikytą paslaugą.
„Tokio tipo paslauga Lietuvoje dar labai nauja. Galime išanalizuoti daugybę užsienio šalių patirčių, tačiau galiausiai vis tiek turime pažinti tą konkretų žmogų, kuriam atvežame prekes. Kas jam priimtina? Ko jis niekada nedarytų? Ko jis tikisi? Kaip užsitarnauti pasitikėjimą? Manau, esame nemažai jau padarę – atsižvelgdami į siūlymus tobuliname asortimentą, prekių paieškos sistemą, keliame aukštus reikalavimus kokybės kontrolei. Tačiau tobulėti dar tikrai yra kur“, – įsitikinęs A. Čiagus.
Jau dabar sostinės gatvėse galima pamatyti specialiai „Barbora“ pagamintus raudonus automobilius, kurie vienu metu gali maistą ir vėsinti, ir šaldyti, taip pat turi atskirą erdvę, kurioje palaikoma kambario temperatūra. Elektroninėje parduotuvėje galima sužinoti produktų galiojimo laiką, o jei gauta prekė netiko – iš karto ją grąžinti prekes atvežusiam darbuotojui. Pinigai už netikusią prekę pervedami atgal į pirkėjo sąskaitą.
Naujo verslo kūrėjai įsitikinę, kad vis daugiau paslaugų keliantis į internetą, elektroninė prekyba kasdieniais produktais Lietuvoje netruks tapti įprastu reiškiniu, kaip kad jau tapo internetinė bankininkystė.
„Rinkos potencialas yra didžiulis, apklausos rodo, kad žmonės mielai kasdienai apsipirktų internetu, tačiau su tuo susiję dar nemažai baimių, išankstinių įsitikinimų. Todėl pati pirmoji pirkėjo patirtis yra labai svarbi – kad žmonės nenusiviltų, gautų kokybišką paslaugą ir norėtų sugrįžti atgal, rekomenduotų draugams“, – tvarios verslo plėtros principą dėstė „Barbora“ vadovas.