2013 m. Lietuvos bendrovės į optimizavimą paieškos sistemoms (SEO) ir reklamą „Google“ paieškoje („Google Adwords“) investavo dvigubai daugiau nei ankstesniais metais. 1 mln. 676 tūkst. Lt – tokios pernai buvo skaitmeninės rinkodaros sprendimus įgyvendinančios „SEM.LT“ pajamos, palyginti su praėjusiais metais, išaugusios 2 kartus.
Bendrovės duomenimis, dešimt „SEM.LT“ klientų, gerai žinomų parduotuvių internete, į SEO ir reklamą „Google“ paieškoje pernai investavusios 500 tūkst. Lt, gavo daugiau nei 100 mln. Lt pajamų – t. y. vienas investuotas litas verslininkams grįžo dviem šimtais.
Augančias investicijas į SEO ir reklamą „Google“ paieškoje Andrius Senkus, skaitmeninės rinkodaros agentūros „SEM.LT“ vadovas, sieja su apskritai rinkoje augančiomis investicijomis į rinkodarą internete ir didėjančiu verslininkų supratimu apie naudą verslui, kurią atneša optimizavimas paieškos sistemoms: „Didžiausia šios srities investicijų grąža – rezultato ilgalaikiškumas. Net ir sustabdžius optimizavimo veiklą, apsilankymai svetainėje nenutrūksta dar ilgą laiką, o jeigu konkurentai nieko nedaro – gali tęstis ir keletą metų. Be to, tikslinei auditorijai pasiekti reikalingas biudžetas yra mažesnis, palyginti su tradicinėmis rinkodaros priemonėmis“.
„SEO kaip paslauga jau yra teikiama daugiau nei 10 metų, tačiau toks spartus investicijų augimas stebimas tik pastaruoju penkmečiu, – pastebi A. Senkus. – Įmonės vis labiau vertina ir investuoja į profesionalius SEO sprendimus, supranta, kad greitas rezultatas pas studentą artimiausiu metu turės būti taisomas agentūroje, o kartais gali verslui netgi ir pakenkti.“
Pasak „SEM.LT“ SEO projektų vadovės Rasos Urbonaitės, investicijų persiskirstymas tarp paslaugų vyksta ir pačiame internetinės rinkodaros viduje. „Dar prieš penkerius metus beveik visos investicijos buvo skiriamos mokamų raktažodžių „Google Adwords“ pirkimui, – pastebi specialistė. – Šiandien, įvertinusios investicijų grąžą, vis daugiau įmonių didina ir ilgalaikei organinei paieškai (SEO) skirtą biudžetą.“ Kovą agentūros atlikto tyrimo duomenimis, organinė paieška atveda 2 kartus daugiau lankytojų į parduotuvę internete ir lemia dvigubai daugiau pardavimų, palyginti su reklama „Google“ paieškoje.
„SEM.LT“, pradėjusi veiklą 2005 m., šiuo metu yra viena didžiausių specializuotų skaitmeninės rinkodaros agentūrų Lietuvoje. Klientais rūpinasi 15 agentūroje dirbančių specialistų. Pirmąjį šių metų ketvirtį jau stebimas daugiau nei 30 proc. pajamų augimas, palyginti su pirmuoju praėjusių metų ketvirčiu.