Lietuvos interneto svetainėse daugiausiai reklamuojasi prekybos, laisvalaikio bei finansų, draudimo ir tarpininkavimo sektoriai. Tai viena iš išvadų, kurią leidžia daryti „Gemius“ ataskaita „gemiusAdMonitor“. Joje apžvelgiama Centrinės ir Rytų Europos interneto reklamos rinka pagal sektorius.
Analizė apima dešimt šalių, kuriose „Gemius“ matuoja 50 % ir daugiau interneto reklamos kampanijų: Bulgariją, Čekiją, Kroatiją, Latviją, Lenkiją, Lietuvą, Rumuniją, Serbiją, Slovakiją ir Vengriją. Nagrinėjami 2013 m. rugpjūčio – 2014 m. sausio duomenys.
Prekybos sektoriaus, kuriam priskiriama prekybos tinklų ir parduotuvių reklama, kampanijos sudaro beveik penktadalį (19 %) visų matuojamų reklamos kampanijų Lietuvoje. Joms tenka 18 % parodymų ir 19 % paspaudimų.
Laisvalaikio sektoriaus (koncertai, kinas, teatras, žaislai) kampanijoms tenka beveik septintadalis rinkos (14 %). Nors reklamos parodymų skaičius siekia 14 %, jos spaudžiamos mažiau – 12 %.
Finansų, draudimo ir tarpininkavimo sektoriaus, kuriam priskiriama bankų, draudimo ir kredito įstaigų reklama, kampanijų dalis sudaro 9 %. Finansinio pobūdžio reklamai tenka 11 % visų reklamos parodymų ir 9 % paspaudimų.
Finansų, draudimo ir tarpininkavimo sektoriaus kampanijos patenka į populiariausiųjų trejetuką (pagal kampanijų dalį rinkoje) septyniose iš dešimties analizuojamų šalių. Tokio pobūdžio reklama pirmauja Slovakijoje (16 %), Bulgarijoje (15 %) ir Vengrijoje (13 %).
Telekomunikacijų sektorius dominuoja Serbijoje (25 %), o Lenkijoje jis šiek tiek nusileidžia maisto reklamai (13 %). Čekijoje (17 %), kaip ir Lietuvoje (19 %), pirmauja prekyba.
Transportui daugiausiai dėmesio tenka Kroatijoje (20 %) ir Rumunijoje (11 %), o Latvija yra vienintelė šalis, kurioje populiariausia laisvalaikio sektoriaus reklama (19 %).
Kurie sektoriai atsilieka? Lietuvoje ir Latvijoje mažiausiai reklamuojami buities produktai (0,7 % ir 0,4 % atitinkamai). Bulgarijoje, Rumunijoje ir Vengrijoje – nekilnojamojo turto sektorius (0,4 %, 0,4 % ir 0,7 % atitinkamai). Farmacijos industrijos reklamos kampanijos mažiausiai rodomos Kroatijos (2 %) ir Serbijos (0,5 %) svetainėse, o Čekijoje žemiausią poziciją užima gėrimai ir alkoholis (0,8 %). Slovakijoje mažiausiai reklamuojami laisvalaikio produktai (2 %), o Lenkijoje – kelionių sektorius (2 %).