„Apple“ planšetiniai kompiuteriai „iPad“ šių metų I ketvirtyje pademonstravo staigų nuosmukį – didžiausią per visą „iPad“ egzistavimo istoriją. Tačiau net ir tokioje situacijoje „Apple“ aplenkė visus konkurentus pagal bendrą kompiuterių ir planšečių tiekimo lygį 2014 m. sausio–kovo mėnesį, rodo „Canalys“ analitikų pateikti duomenys.
Analitikams toks pardavimų sumažėjimas nerimo nekelia. Jie mano, kad „Apple“ veikė tikslingai, stengdamasi atsikratyti sandėlių likučių, kurie susikaupė po 2013 m. paskutinio ketvirčio, kai vyko aktyvūs šventiniai išpardavimai.
Dėl planšetinių kompiuterių likimo „Canalys“ ekspertai taip pat neskambina pavojaus varpų, nepaisant vis didesnių išmaniųjų telefonų su didelės įstrižainės ekranais populiarumo (ypač Azijos šalyse). Nemažas potencialas matomas verslo segmente, kuriame į planšetinius kompiuterius dar tik žiūrima kaip į galimą stacionarių ir nešiojamų kompiuterių pamainą.
Kalbant apie kitus gamintojus, kompiuterių pardavimų kritimą savo kailiu patyrė ir korėjiečių kompanija „Samsung“, tuo tarpu kiti šios rinkos žaidėjai, įeinantys į pirmąjį penketuką, savo rezultatus tik gerino. Didžiausią augimą pademonstravo kinų kompanija „Lenovo“ (realizuota 15 mln. PC ir planšetinių kompiuterių, 12 proc. augimas), už jos nugarų liko HP ir „Dell“.
Iš viso per 2014 m. I ketvirtyje buvo realizuota 123,7 mln. asmeninių kompiuterių ir planšečių, o tai yra 5 proc. daugiau, nei prieš metus. Planšetiniams kompiuteriams iš šio skaičiaus teko 41 proc. (50,8 mln.), tuo tarpu nešiojamiems kompiuteriams – 38 proc. Analitikai asmeninių kompiuterių pardavimų augimą aiškina „Windows XP“ palaikymo nutraukimu.