Daugėjant darbuotojų naudojamam įrenginių skaičiui ir poreikiui jais pasiekti reikalingą informaciją iš bet kurios vietos, vis daugiau bendrovių Lietuvoje nusprendžia pereiti prie debesijos sprendimų. Siekdama kuo efektyviau organizuoti įmonės darbą prie „Office 365“ ir „Windows Azure“ perėjo bendrovė „Kelprojektas“, didžiausia transporto infrastruktūros inžinerijos įmonių grupė Baltijos šalyse.
„Verslo atstovai Lietuvojevis dažniau įvertina, kad patikimiau ir pigiau perkelti savo duomenis į debesiją nei patiems išlaikyti, prižiūrėti ir atnaujinti nuosavą duomenų centrą. Tokiu atveju įmonėms nebereikia rūpintis, ar svarbią akimirką duomenų centre, palaikančiame visas pagrindines bendrovės IT operacijas, nedings elektra, suges svarbus komponentas ar programišiai pasisavins konfidencialią informaciją“, – teigia Kristijonas Kaikaris, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius. Pasak K. Kaikario, pasaulinė statistika rodo, kad prie „Office 365“ debesijos paslaugos jau perėjo daugiau nei pusė sėkmingiausiai pasaulyje veikiančių kompanijų.
Į debesiją savo duomenis nusprendė iškelti ir „Kelprojektas“ – didžiausia transporto infrastruktūros inţinerijos įmonių grupė Lietuvoje. „Turime daugiau nei 260 darbuotojų šešiuose biuruose Baltijos šalyse, todėl patikima IT infrastruktūra – kertinis akmuo sėkmingai mūsų veiklai. Iki šiol naudojome fizinį duomenų centrą mūsų pagrindiniame biure Kaune.
Tačiau jame nebuvo atsarginės elektros tiekimo linijos, apsaugos nuo ugnies ir užliejimo vandeniu. Kartą, tik pusvalandžiui sutrikęs elektros tiekimas itin neigiamai paveikė mūsų kasdienius darbus“, – sako Adas Keserauskas, UAB „Kelprojektas“ IT skyriaus vadovas.
Pasak jo, kasdieninėje bendrovės komunikacijoje svarbiausią vaidmenį atlieka el. erdvė. Todėl, pasitarusi su savo IT partneriais bendrovėmis „Alna Intelligence“ ir „Albars“, bendrovė nusprendė įdiegti „Office 365“ bei „Windows Azure“ sprendimus. Įgyvendinus projektą el. laiškai, kalendoriai ir darbui svarbūs dokumentai tapo pasiekiami iš bet kurio darbuotojo įrenginio, nepriklausomai nuo jo buvimo vietos.
Taip pat nuo šiol „Kelprojekto“ specialistai gali bendrauti ir keistis dokumentais ne tik el. paštu, bet ir naudodamiesi verslo komunikacijos programa „Lync Online“ bei dokumentų valdymo įrankiu „SharePoint“. Šie sprendimai leidžia organizuoti virtualius susitikimus, prezentacijas bei komandinį darbą, vienu metu pasiekiant ir redaguojant reikalingus dokumentus.
Kaip pastebi „Microsoft Lietuva“ vadovas K. Kaikaris, perkėlusios savo veiklą į debesiją bendrovės sutaupo mažiausiai 15 %, lyginant su išlaidomis, skirtomis analogiškų IT paslaugų priežiūrai įmonės viduje. Taip pat tokia infrastruktūra leidžia bendrovei vėliau lengviau ir lanksčiau plėsti bei tobulinti savo IT funkcijas ir operacijas. Dėl ekonomiškumo ir lankstumo paslauga „Office 365“ sparčiai plinta visame pasaulyje, todėl tapo greičiausiai populiarėjančia paslauga „Microsoft“ istorijoje. Leidinio „Fortune“ duomenimis, šiuo metu daugiau nei 60 % sėkmingiausių pasaulio kompanijų jau naudojasi „Office 365“. Prie šios debesijos paslaugos perėjo 7 iš 10-ties leidinio „Fortune“ minimų daugiausiai uždirbančių gamybos įmonių, taip pat 6 iš 10-ties sėkmingiausių finansų bendrovių. Verslui ir valstybinėms įmonėms skirta „Office 365“ paslauga šiuo metu teikiama 123-jose šalyse.