Daug triukšmo sukėlęs žaidimas „Flappy Bird“ parodė, kad žmonės pasiruošę už telefonus su įdiegtais populiariais žaidimais mokėti sumas, kurios daug kartų viršija pačių mobilių įrenginių kainą. Didiesiems mobilios rinkos žaidėjams tai įrodė, jog iš vartotojų prisirišimo prie mobilių žaidimų galima neblogai užsidirbti.
Kompanijos „Apple“ ir „Google“ visa tai suprato jau seniai, todėl ketina dar žaidimų kūrimo stadijoje susitarti su kūrėjais dėl tam tikrų privilegijų, leisiančių išpopuliarinti vieną ar kitą platformą, rašo leidinys „The Wall Street Journal“.
Pavyzdžiui, „Apple“ jau ne kartą buvo susitarusi su žaidimų kūrėjais dėl tam tikro laikotarpio, kurio metu žaidimas bus platinamas tik „iOS“ mobilių įrenginių savininkams, tuo tarpu žaidimo „Android“ versijos tuo metu negalės būti platinamos. Ekspertų teigimu, vien toks žingsnis gali smarkiai padidinti platformos patrauklumą tarp užkietėjusių žaidėjų.
Aišku, yra ir kitų objektyvių faktorių, kurie leidžia kalbėti apie greitesnį žaidimų pasirodymą „iOS“, o ne „Android“ platformoje: „Apple“ ekosistema yra pakankamai unifikuota, kalbant tiek apie aparatinę įrangą, tiek ir apie naujausių operacinės sistemos versijų prieinamumą. Be to, eilė tyrimų parodė, kad „iOS“ įrenginių savininkai išlaidauja labiau, nei kitų platformų savininkai.
Informuotų šaltinių teigimu, už tam tikras privilegijas kompanija „Apple“ materialinių paskatinimų kūrėjams nesiūlo. Kalbama apie ypatingas sąlygas, susijusias su „išskirtiniais“ žaidimais. Praėjusiais metais vartotojai mobilioms programėlėms išleido 16 mlrd. dolerių, o maždaug 70 proc. šios sumos teko būtent žaidimams.
Beje, „Google“ ir „Amazon“ taip pat pasiruošusios su žaidimų kūrėjais apsvarstyti abiems pusėms naudingas bendradarbiavimo sąlygas. Tiesa, kai kurie skeptikai mano, jog konsolių rinkoje išbandyti metodai išmaniųjų telefonų ir planšečių rinkoje neveikia. Skaičius žmonių, pasiruošusių keisti išmanųjį telefoną dėl to, kad greičiau gautų vieną ar kitą žaidimą, yra niekingai mažas.