Didžiausios Lietuvoje integruotų telekomunikacijų, IT ir televizijos paslaugų teikėjos TEO įmonių grupės (toliau – bendrovės) 2014 metų pirmojo ketvirčio pajamos sudarė 169,5 mln. litų. Bendrovės EBITDA marža pirmąjį ketvirtį buvo 38,8 procento, o grynasis pelnas – 31,7 mln. litų.
Pirmąjį metų ketvirtį bendrovė pradėjo įgyvendindama organizacijos ir prekės ženklų pokyčius, diegdama paslaugų naujoves. TEO pristačius lengviau ir patogiau valdomą išmaniąją TEO televiziją, rekordiškai padaugėjo šios televizijos klientų: per pirmuosius tris mėnesius – 4,3 proc., o per metus – net 14 procentų. Daugiau klientų naudojosi ir atnaujinta TEO interneto paslauga: skaičiuojant kartu su belaidžio interneto „TEO Wi-Fi“ paslaugų klientais, jų per metus padaugėjo 13,4 procento.
„Klientai palankiai įvertino atsinaujinusią TEO išmaniąją televiziją, jos valdymo galimybes, taip pat interneto naujoves. Pirmasis šių metų ketvirtis tapo bendrovės veiklos pokyčių startu“, – veiklos rezultatus komentavo TEO generalinis direktorius Kęstutis Šliužas.
Praėjusiais metais TEO trijų mėnesių pajamos buvo 182,7 mln. litų, o grynasis pelnas – 38,3 mln. litų. Per metus TEO pajamos iš privatiems klientams teikiamų paslaugų išliko gana stabilios, verslo klientų segmente jos sumažėjo 6,3 procento. Didžiausią neigiamą poveikį pajamoms turėjo mažėjančios įplaukos iš tarptautinio verslo. Jos sumažėjo 22,3 proc. dėl sumažėjusio nedidelio pelningumo tarptautinio tranzito srauto.
Neįskaičiuojant vienkartinių išlaidų, susijusių su mažintu bendrovės darbuotojų skaičiumi, įmonės pelningumo ir veiklos efektyvumo rodikliai didėjo. EBITDA marža, neįskaičiuojant vienkartinių išlaidų, 2014 metų pirmąjį ketvirtį sudarė 43,2 procento. Praėjusiais metais ši marža buvo 40,8 procento. „Metų pradžioje pradėta efektyvumo didinimo programa ir su ja įgyvendinami organizacijos struktūros pokyčiai leis daugiau dėmesio skirti klientams ir jų poreikiams“, – sakė K.Šliužas.
Bendrovei didinant veiklos efektyvumą, 4,7 proc. didėjo laisvieji pinigų srautai. Didėjant investuotojų pasitikėjimui, augo ir bendrovės vertė: TEO kapitalizacija padidėjo 3,3 procento.
TEO išmaniosios ir skaitmeninės televizijos paslaugų klientų skaičius kovo pabaigoje sudarė 173,7 tūkstančio. Skaičiuojant kartu su „TEO Wi-Fi“ paslaugų klientais, TEO interneto prieiga naudojosi 441,7 tūkst. klientų. Bendras pagrindinių telefono linijų skaičius kovo pabaigoje siekė 552,7 tūkstančio.
Bendrovės pajamos iš interneto paslaugų per pirmąjį šių metų ketvirtį sudarė 27,4 proc., iš duomenų perdavimo ir su tinklu susijusių paslaugų – 11,6 proc., iš IT paslaugų – 8,4 proc., o iš televizijos paslaugų – 8,9 procento bendrų įmonės pajamų. Pajamos iš balso telefonijos paslaugų sudarė 40 proc., o iš kitų paslaugų – 3,7 proc. bendrų 2014 metų trijų mėnesių pajamų.
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, TEO rinkos dalis pagal pajamas iš interneto prieigos paslaugų 2013 metų ketvirtąjį ketvirtį buvo 43,4 proc., o pagal pajamas iš skaitmeninės televizijos paslaugų – 42,9 procento. TEO rinkos dalis pagal pajamas iš fiksuotojo telefono ryšio paslaugų paskutinį 2013 m. ketvirtį sudarė 93,9 procento.
Bendrovė per pirmus tris šių metų mėnesius investicijoms skyrė 13,1 mln. litų. Daugiausia investuota į pagrindinį ir naujos kartos šviesolaidinės prieigos tinklus – tam skirta 12 mln. litų, informacinėms sistemoms plėtoti skirta 0,9 mln. litų.
TEO įmonių grupę sudaro bendrovė TEO LT, AB ir dukterinės įmonės: „Lintel“, „Baltic Data Center“, „Hostex“, „Hosting“, „Kompetencijos ugdymo centras“ bei „Verslo investicijos“. TEO yra VšĮ „Ryšių istorijos muziejaus“ steigėjas ir vienintelis savininkas.