Gegužės 19 dieną UAB FMĮ Žabolis ir partneriai pristatė atliktą tyrimą - AB TEO LT (anksčiau - AB „Lietuvos telekomas“) vertinimą. Tyrime apžvelgiama rinka, kurioje veikia bendrovė, prognozuojama bendrovės veikla ir jos finansiniai rezultatai, bendrovė vertinama diskontuotų pinigų srautų ir palyginamuoju metodais.
Tyrimą atlikusių Žabolio ir partnerių ekspertų nuomone, TEO LT akcijos rinkoje yra nepakankamai įvertintos, jų rinkos kaina (2,28 Lt 2006 m. gegužės 18 d. duomenimis) yra žemesnė už apskaičiuotą vertę. Bendrovė TEO LT rinkoje vertinama mažiau ir už palyginamas bendroves Europoje.
Analitikų vertinimu, TEO LT sustabdė pajamų mažėjimą, modernizavo tinklą, susitelkė į pagrindinį verslą, bei pasiruošė interneto ir televizijos paslaugų plėtrai. „Prognozuojame, kad bendrovė išlaikys dabartinį pelningumo lygį, bei, pajamoms augant po 3-4 procentus per metus, užtikrins stiprų grynųjų pinigų srautą tolimesnėms investicijoms ir dividendams“, - sako UAB FMĮ Žabolis ir partneriai generalinis direktorius Justinas Šaltys.
Tyrimų rezultatus ir rekomendacijas investuotojams Žabolis ir partneriai skelbia viešai – pristato išleisdami rekomendaciją bei platina interneto tinklapyje. Tyrimai periodiškai atnaujinami, o rekomendacijos peržiūrimos bendrovėms paskelbus naujus veiklos rezultatus ir esminius įvykius. Siekiant pateikti profesionalią analitinę informaciją investuotojams, tyrimai atliekami nepriklausomai nuo tiriamų bendrovių ar jų akcininkų.
Žabolis ir partneriai įmonių grupė konsultuoja klientus įsigyjant ar perleidžiant verslą, pritraukiant naują kapitalą verslo plėtrai, pritraukiant investicijas į viešąjį sektorių, investuojant kapitalą į nekilnojamąjį turtą bei investuojant Europos kapitalo rinkose. Grupėje dirba daugiau kaip 50 kvalifikuotų darbuotojų. Bendrovės Žabolis ir partneriai darbuotojų kompetenciją bei pasiektus rezultatus aukštai įvertino tarptautinis finansų ir kapitalo rinkų žurnalas „Euromoney“, 2003 ir 2004 metais išrinkdamas bendrovę geriausia tarptautinių investicinių bankų partnere Lietuvoje bei apdovanodamas už konsultacinę ir investicinės bankininkystės veiklą nekilnojamojo turto srityje 2005 metais.
Gegužės 19 d. UAB FMĮ Žabolis ir partneriai pristatyto TEO LT tyrimo trumpas aprašymas
TEO LT, AB
Pasaulinės komunikacijų rinkos palaipsniui integruoja trejopas paslaugas – operatoriai siūlo paslaugų paketus, susidedančius iš balso telefonijos, plačiajuosčio interneto prieigos ir televizijos. Lietuvoje tokia tendencija kol kas dar tik ryškėja. Vienintelis TEO yra deklaravęs savo ketinimus tapti tikru "trigubo pasiūlymo" (angl. triple play) žaidėju, vystydamas plačiajuostį internetą ir planuojantis pradėti teikti IPTV paslaugas. Kiti telekomunikacijų rinkos dalyviai kol kas nėra pajėgūs pasiūlyti konkurencingos alternatyvos: mobiliojo ryšio operatoriams trūksta interneto spartos, tuo tarpu kabelinės televizijos kompanijos nerodo iniciatyvos vystyti balso paslaugas.
Lietuvos telekomunikacijų rinkoje dominuoja balso paslaugos, o didžioji dalis tenka mobiliesiems operatoriams. Pastaruoju metu smarkiai kritusi fiksuotos telefonijos paklausa ir toliau turėtų mažėti, tačiau jau lėtesniu tempu. Kita vertus, mobiliojo ryšio paslaugų paklausos augimas turėtų sulėtėti dėl segmento prisisotinimo. Arši konkurencija siekiant išlaikyti esančius klientus (fiksuoto ryšio atveju) bei pritraukti kuo daugiau naujų vartotojų (mobiliojo ryšio atveju) lėmė sumažėjusias paslaugų kainas. Dėl to ateityje, sulėtėjus ekspansijai, pagrindiniu uždaviniu taps vidutinių pajamų iš vieno vartotojo auginimas siekiant išlaikyti plėtrą.
Pajamos iš interneto paslaugų kol kas sudaro nedidelę rinkos dalį, tačiau ateityje jų svoris turėtų išaugti dėl spartesnės nei visos rinkos plėtros. Didėjančios namų ūkių pajamos ir kompiuterizacija skatina plačiajuosčio ryšio paklausą. Čia pagrindiniai konkurentai bus TEO su savo DSL ir kabelinės televizijos kompanijos. Abiejų pusių sėkmė priklausys nuo sugebėjimo pasiūlyti vartotojams kuo patrauklesnius paslaugų rinkinius pridedant balso ir TV paslaugas. Tuo tarpu mobiliesiems operatoriams šioje srityje nenumatomas ryškus vaidmuo, nepaisant 3G ryšio atsiradimo.
Televizijos paslaugos kol kas egzistuoja kaip atskiras rinkos segmentas, o jo augimo tempai atsilieka nuo balso telefonijos ir interneto ryšio plėtros. Ateityje šis segmentas taps integruoto paslaugų rinkinio dalimi. Šiuo metu didžioji kabelinės televizijos kompanijų pajamų dalis ateina iš TV paslaugų tačiau interneto ryšys generuoja didesnes vidutines pajamas iš vieno vartotojo. Dėl to šios dvi paslaugos yra aktyviai integruojamos. Savo ruožtu TEO į šį segmentą planuoja įžengti jau 2006 metų pabaigoje, pasiūlydamas IPTV paslaugą savo DSL klientams.
TEO pajamų augimą ateityje labiausiai lems interneto paslaugų plėtra ir pastangos sušvelninti pajamų iš balso praradimą. Prognozuojama, kad bendrovė išliks stambiausiu interneto paslaugų tiekėju, taip pat išlaikys dominavimą fiksuotos telefonijos segmente. Aukšta EBITDA marža ir mažėjančios nusidėvėjimo sąnaudos didins grynąjį pelningumą, o generuojami pinigų srautai patenkins investicinių lėšų poreikį bei garantuos grąžą akcininkams dividendais. Pagrindinės verslo rizikos yra susiję su stipria mobiliųjų operatorių konkurencija balso segmente ir Ryšių reguliavimo tarnybos kontroliuojama bendrovės veikla.
Palyginamasis įvertinimo metodas parodė, kad rinkoje TEO yra vertinamas žemiau nei kiti Europos telekomunikacijų rinkos žaidėjai. Diskontuotų pinigų srautų metodu gauta kompanijos akcijos vertė 3,69 Lt yra gerokai didesnė už dabartinę 2,28 Lt rinkos kainą.