Didelės kompanijos gali prisidengti įvairiomis humanistinėmis idėjomis, žadėti visuomenei šviesią ateitį, tačiau jos nieko nedarys be naudos sau, net jei ji bus ir netiesioginė. Labdaringos idėjos aprūpinti pusę Žemės gyventojų internetu ar vaikams skirtais nešiojamaisiais kompiuteriais sėkmės nesulaukė, tačiau jų komercinės alternatyvos kelia į rinka skinasi.
Štai „Google“ planuoja „dalinti internetą vargšams“, pasinaudodama automatizuotų oro balionų tinklu (Project Loon). Kompanijos tikslas pragmatiškas – kuo didesnė interneto auditorija, tuo daugiau kompanija gali uždirbti iš reklamos ir kitų paslaugų.
Sprendžiant iš naujausių „Facebook“ pareiškimų, kuriuos cituoja naujienų agentūra „Reuters“, socialinis tinklas siekia analogiškų tikslų. Kompanija pasisamdė specialistų iš JAV Aeronautikos agentūros, taip pat kitų kompanijų ekspertų, kurie dirbs prie projekto „Connectivity Lab“.
Iniciatyva išplečia anksčiau sugalvotą projektą Internet.org, kuris numato Afrikos ir Azijos gyventojus aprūpinimą interneto ryšiu. Teigiama, kad „Facebook“ kartu su partneriais pasinaudos suborbitiniais skraidymo įrenginiais, naudojančiais saulės energiją, taip pat palydovus ir netgi infraraudonąjį lazerį, kurie bus skirti duomenų perdavimui į planetos regionus su neišvystyta infrastruktūra.
„Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas paaiškino, kad kiekvieno gyventojo aprūpinimas prieiga prie interneto pareikalaus ištiso „technologijų zoologinio sodo“. Kada bus galima kalbėti apie šio ambicingo projekto pirmuosius vaisius, nepatikslinta.