Mobiliųjų įrenginių skaičiui šiandien viršijant planetos gyventojų populiaciją sparčiai auga ir globalios m. komercijos apimtys. Tyrimų bendrovės „Juniper“ duomenimis, 2013 m. pirkiniai iš mobiliųjų įrenginių sudarė 15 proc. visų globalios e. prekybos pajamų – prognozuojama, kad 2018 m. šis skaičius pasieks 30 proc. Spartus m. pirkėjų srauto augimas pastebimas ir Lietuvoje, nors, ekspertų teigimu, m. komercijos plėtrą stabdo investicijų poreikis – kokybiška mobiliems įrenginiams pritaikyta interneto parduotuvė prekybininkams gali atsieiti tiek pat, kiek ir įprasta e. parduotuvė.
„Šiuo metu mobiliųjų lankytojų skaičius bei generuojama apyvarta mūsų valdomose e. parduotuvėse yra išaugę 2–3 kartus lyginant su praėjusių metų pradžia, – sako e. prekyba užsiimančios bendrovės „Skaitmeninis pasaulis“ vadovas Vytautas Sakalas. – Dabar mobiliaisiais įrenginiais besinaudojantys lankytojai sudaro 15–20 proc. viso mūsų e. parduotuvių srauto, o pirkėjų dalis svyruoja nuo 3 iki 10 proc. priklausomai nuo e. parduotuvės.“
V. Sakalas pastebi, kad daugiau lietuvių apsipirkinėja naudodamiesi išmaniuoju telefonu, o ne planšete. Be to, perkantieji išmaniuoju telefonu dažniausiai orientuojasi į dvigubai brangesnes prekes nei planšetinių kompiuterių vartotojai. E. prekybos eksperto teigimu, vartotojas labiau pasitiki ir yra linkę rekomenduoti tuos prekybininkus, kurie savo parduotuves pritaiko ir mobiliesiems įrenginiams. Bendrovės „MoPowered“ atliktas tyrimas atskleidė, kad 30 proc. mobiliųjų įrenginių naudotojų nutraukia transakciją pardavėjui, jei pamato, kad puslapis nepritaikytas mobiliems įrenginiams, o „Google“ duomenimis, 57 proc. vartotojų tokių parduotuvių bus linkę nerekomenduoti savo pažįstamiems.
Nors prognozuojama, kad šiais metais apie 78 proc. visų e. prekybininkų investuos į m.komerciją, visgi šiandien dalis Lietuvos e.parduotuvių nepalaiko mobiliųjų įrenginių naršyklių ir mokėjimus vis dar lengviau valdyti kompiuteriu. „Nors 5 proc. m. pirkėjų yra santykinai nedidelis kiekis, tačiau m. komercija turėtų pamažu „įsivažiuoti“ ir Lietuvoje , – sako V. Sakalas. – Mūsų valdomos parduotuvės tampa draugiškesnės mobiliųjų įrenginių vartotojams: šiandien jiems pritaikyti naujienlaiškiai, kurie sugeneruoja didžiausią m.pirkėjų skaičių, o antroje metų pusėje atnaujinsime visas savo parduotuves tam, kad jos būtų patogios m. pirkėjams: veiks praktiškai viskas, kas veikia įprastuose kompiuteriuose, elementai bus patogesni, geriau valdomi mažame liečiamame ekrane.“
Be to, V. Sakalas atkreipia dėmesį, kad mobilieji įrenginiai dažnai naudojami ir apsipirkimui įprastose parduotuvėse. Audito gigantės „Deloitte“ duomenimis, 60 proc. mobiliųjų įrenginių vartotojų naudoja išmaniuosius telefonus apsipirkinėdami parduotuvėje: 84 proc. jų mobiliuosius įrenginius parduotuvėje naudoja bendravimui su draugais, 64 proc. – naršymui socialiniuose tinkluose, o 51 proc. ieško atsiliepimų apie prekę internete.