Vaizdo tinklaraščio „Veritasium“ autorius tvirtina, kad „Facebook“ apgaudinėja savo reklamos pirkėjus ir išvilioja iš jų milijardus dolerių už tai, ko klientai iš tiesų negauna. Tinklaraščio autorius teigia „Facebook“ apgavystėmis įsitikinęs po to, kai išbandė socialinio tinklo siūlomą „mėgėjų už pinigus“ sistemą.
Pats didžiausias pasaulyje socialinis tinklas prieš savo 10-ąjį gimtadienį paskelbė apie rekordines pajamas. Tačiau kyla įtarimas, kad nemaža šių pajamų dalis yra uždirbti įtartinais būdais. Pirmadienį išplatintame vaizdo įraše tikina, kad „Facebook“ reklamų pirkimo mechanizmas, kurio tikslas – pritraukti visuomenės dėmesį į savo „Facebook“ paskyrą – yra pilnas ydų ir yra iš esmės apgaulingas, rašo „The Daily Caller“.
Mokslo tinklaraščio „Veritasium“ autorius tikina, kad didžioji dauguma „laikų“ (angl. likes), gaunamų perkant iš „Facebook“ paskyros reklamavimo paslaugą, yra netikri – greičiausiai generuojami „mygtukų spaudytojų“, kurie, nenorėdami išsiduoti, „laikina“ ne tik tas svetaines, už kurias jiems sumokėta, bet ir bet kokias kitas – tokiu būdu jų pačių paskyros nebūna registruojamos kaip „netikros“.
Tinklaraštininkas tai išsiaiškino pats įsigijęs „Facebook“ paslaugą „Promote“ savo sukurtam puslapiui. Tai padėjo jam vos per kelias dienas užsiauginti „laikų“ skaičių nuo kiek daugiau už 2000 iki 70000, tačiau dėl tokio jo paskyros „mėgėjų“ kiekio peržiūrų kiekis visiškai nepasikeitė, nepadidėjo ir lankytojų aktyvumas paskyroje.
Tuomet eksperimentas buvo pratęstas – sukurtas visiškai bevertis „Facebook“ puslapis be turinio, kuris taip pat sėkmingai rinko „laikus“ iš vartotojų įvairiose Afrikos bei Azijos šalyse – tų vartotojų mėgiamų puslapių sąrašas neretai būdavo su keliais tūkstančiais įrašų.
„Kad ir kokį reklamos taikinį pasirinktumėte, reklamavimasis per „Facebook“ yra pinigų švaistymas. Norėčiau, kad „Facebook“ pašalintų netikrus palaikinimus iš mano ir visų kitų puslapių – tačiau tai reikštų, kad jie pripažįsta, jog reikšmingą savo pajamų dalį generavo iš paspaudimų, kurie yra beverčiai“, – sakė vaizdo įrašo autorius.
Kas blogiausia – dabartinis „Facebook“ veikimo mechanizmas ne tik nenaudingas, bet ir žalingas puslapiams, kuriuos „prilaikino“ daug netikrų vartotojų, nes tokių svetainių turinį pamato ne didesnis, o tik mažesnis tikrų vartotojų kiekis, todėl norint pasiekti daugiau vartotojų reikia dar kartą susimokėti už individualų konkretaus įrašo reklamavimą.
„Taigi, tiesa tokia, kad „Facebook“ yra naudinga išlaikyti esamą padėtį“, – sakė tinklaraščio autorius.