Kompanijos IDC atliktas tyrimas leidžia įvertinti, kokias tendencijas demonstravo planšetinių kompiuterių rinka 2013 m.
Reikia pripažinti, kad planšečių rinkos augimo tempai kėlė pavydą kitų kompiuterių gamintojams. 2013 m. buvo realizuota 217 mln. planšetinių kompiuterių, o tai yra 50,6 % daugiau, nei 2012 m. IV ketvirtyje tiekimas sudarė 76,9 mln. vienetų, arba 62,4 % daugiau, nei III ketvirtį, ir 28,2 % daugiau, nei prieš metus.
Augimo dinamika jau nėra tokia staigi, kaip 2012 m. IV ketvirtyje – tuomet planšetinių kompiuterių pardavimai augo net 87,1 %.
IDC ekspertų teigimu, išsivysčiusiose rinkose jau galima matyti prisotinimo tendencijas – čia tolimesnis pardavimų augimas įmanomas tik verslo segmente. Planšečių populiarumo augimas besivystančiose rinkose vis dar negali kompensuoti populiarumo mažėjimo Vakaruose.
Didžiausią metinį pardavimų augimą parodė kompanija „Lenovo“ – pardavimai augo daugiau nei tris kartus, o tai leido padidinti savo rinkos dalį nuo 1,3 % iki 4,4 %.
Pirmoje vietoje išlieka kompanija „Apple“ su 33,8 % (augimas siekė 13,5 %). „Samsung“, kuri šiemet ketina aplenkti „Apple“, pademonstravo gana nemažą 85,9 % pardavimų augimą, tačiau jos rinkos dalis sudaro 18,8 %.
Trečioje vietoje esanti „Amazon“ sumažino savo rinkos dalį nuo 9,9 % iki 7,9 %. Į jos vietą gali kėsintis tiek kompanija ASUS, tiek ir kinų gamintojas „Lenovo“.