Tikimasi, kad „Windows 9“ turėtų debiutuoti 2015 m. pavasarį, tuo tarpu preliminarus anonsas įvyks šių metų balandį konferencijoje „BUILD 2014“. Bene daugiausia paslapčių išlieka, kalbant apie „Windows 9“ kainodarą. Kompanijos „Stifel Nicolaus“ analitikas Bradas Rebackas mano, kad „Microsoft“ vieninteliu pasirinkimu yra nemokama licencija, ypač po nuviliančio „Windows 8“ pasirodymo.
Nemokamai platinama „Windows 9“ galėtų tapti stipriausiu faktoriumi, dėl kurio atgimtų asmeninių kompiuterių rinka: operacinė sistema padidintų gamintojų susidomėjimą, kuriems šiandien naudingiau išleisti „Android“ planšetes, sumažinti kompiuterių kainą bei padidinti „Windows“ rinkos dalį, tarp jų ir planšetinių kompiuterių segmente.
Bradas Rebackas teigia, kad „Microsoft“ išlieka vieninteliu tiekėju, kuris tiesiogiai gauna pajamas iš operacinės sistemos pardavimų. Jis mano, jog šis sena išlaidų monetizacijos praktika gali nepasiteisinti artimiausioje ateityje, tad „Microsoft“ tektų ieškoti kitų uždarbio iš „Windows“ vartotojų būdų. Teigiama, kad šios problemos sprendimas taps viena svarbiausių naujojo „Microsoft“ generalinio direktoriaus užduočių.
„Mes manome, kad anksčiau ar vėliau „Microsoft“ bus priversta sekti „Apple“ ir „Google“ pėdomis ir operacinę sistemą platinti nemokamai, ypač vartotojų rinkoje, o pagrindiniu pajamų šaltiniu padaryti programėlių parduotuvę, paieškos tarnybą „Bing“, „Skype“, „Office 365“ ir t. t. Vis tik mes tikimės, kad firmos ir toliau apmokės palaikymo paslaugas, sudarydamos įvairius verslo susitarimus“, – teigia „Stifel Nicolaus“ analitikas.
Jei „Microsoft“ priims teisingą sprendimą, analitiko manymu, nemokama „Windows 9“ padės iš principo pakeisti jėgų pusiausvyrą rinkoje ir žymiai įsistiprintų kompanijos iš Redmondo pozicijas. Tiesa, korporacijai reikėtų pasverti visus tokio žingsnio pliusus ir minusus, kadangi atgalinio kelio jau nebebus.