Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 15 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 15 d. 11:15
Lietuvių mėgstamiausias slaptažodis – „qwerty123“
Lapkričio 15 d. 08:16
Jeigu jūsų telefono baterija išsikrauna greičiau nei norėtumėte – rekomenduojame peržiūrėti šiuos patarimus
Lapkričio 14 d. 20:22
Technologijų įmonės vis dažniau prisideda prie automobilių kūrimo: kas iš to vairuotojams?
Lapkričio 14 d. 17:18
Lietuva žengia į dronų ateitį: instruktorių mokymai atveria naujas galimybes
Lapkričio 14 d. 14:25
Lietuvos mokslininkai kuria akustinio spektro ultragarso pagrindu kraujotaką gerinantį prietaisą
Lapkričio 14 d. 11:40
Nematomi technologijų herojai: kaip telefonai ir kiti prietaisai gelbėja žmonių gyvybes?
Lapkričio 14 d. 08:29
Išplėskite ribas su AGON PRO AG276FK
Lapkričio 13 d. 20:29
KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės vilkikų vairuotojams įvaldyti stresines situacijas
Lapkričio 13 d. 18:23
Kas yra kibernetiniai nusikaltėliai ir 4 būdai, kaip juos pačius apgauti
Lapkričio 13 d. 16:23
Ar „ChatGPT“ meta iššūkį „Google“? Nauja paieškos funkcija ir kaip ja naudotis
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Pusę metų naudojamas LESTO elektromobilis jau įveikė 5000 km

Publikuota: 2014-01-15 14:18
Tematika: Verslo naujienos
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Jau šešis mėnesius elektros skirstymo bendrovės LESTO vykdomi eksperimentai su elektromobiliu „Nissan LEAF“ atskleidė įdomių tiesų – elektromobilis itin parankus intensyviam naudojimui mieste, jį naudojant vasarą ir rudenį be įkrovimo nuvažiuojamų kilometrų skaičius netgi viršija gamintojo nurodomus 199 km. Naudojant darbo užduotims, elektromobiliu LESTO atstovai daugiausiai nuvažiavo iki 1000 km per savaitę, o vidutiniškai – 1000 km per mėnesį.

Šiuo metu liepos 22 d. išnuomoto naujo elektromobilio prietaisų skydelis rodo nuvažiuotą bendrą 5000 km atstumą. Vertinama, kad šį kilometrų skaičių pasiekti reikalingos išlaidos elektros energijai sudarytų apie 380 Lt, nors tokį pat atstumą nuvažiuoti įprastu automobiliu bendrovei vidutiniškai kainuoja apie 1800 Lt.

„Vienas LESTO darbuotojas per savaitę nuvažiavo apie 1000 km, tam sunaudojo 165 kWh elektros energijos. Tai rodo, kad nuvažiuoti elektromobiliu 100 km paprastam elektros vartotojui kainuotų nuo 6 iki 8,5 Lt, priklausomai nuo turimo elektros energijos tarifo. Tai itin geras rezultatas, kadangi įprastu tokios klasės automobiliu nuvažiuoti 100 km kainuotų apie 30–40 Lt. Naudodami elektromobilį beveik per 6 mėnesius jau sutaupėme 1800 Lt degalams, į aplinką išmetėme 500 kg mažiau CO2 dujų, o svarbiausia, kad elektromobilis visiškai patenkino jam keltus reikalavimus“, – teigia Mantas Vaskela, LESTO Veiklos plėtros skyriaus vadovas.

Per 6 mėn. elektromobilis išmėgintas įvairiose situacijose: jį LESTO inžinieriai naudojo kaip tarnybinį automobilį vykti pas klientus tikrinti ir keisti apskaitos prietaisų, LESTO vadovai pakaitomis jį naudojo kaip transporto priemonę dalykiniams susitikimams, taip pat automobilis naudojamas įmonės reprezentacijai. Elektromobiliu ne kartą važiuota iš Vilniaus į Kauną ir atgal. Dabar elektromobilis intensyviai bandomas žiemą. Jo nuvažiuojamas atstumas, esant šalčiams (-5 laipsnių Celsijaus), sumažėjo maždaug iki 130 km, kuomet automobilio salone buvo palaikoma 18 laipsnių temperatūra.

„Planuojant didesnio atstumo keliones, svarbiausia nuvykus surasti elektros lizdą, kuriame galima būtų elektromobilį bent kiek įkrauti. Kadangi tarp Vilniaus ir Kauno atstumas sudaro apie 100 km, pakakdavo bent valandos įkrovimo iš įprasto elektros lizdo, kad baterija pasikrautų trūkstamam atstumui įveikti grįžtant. Organizuojant tokias tolimesnes keliones visuomet įpratome planuoti ir iš anksto bateriją įkrauti visiškai“, – teigia M. Vaskela.

Naujausio „Nissan LEAF“ modelio baterijos gamtą tausojantiems automobiliams leidžia nuvažiuoti iki 199 km, greitosios įkrovos stotelė leidžia elektromobilį įkrauti trumpiau nei per 30 minučių, elektromobilį galima krauti ir iš įprasto 230 V įtampos tinklo, tiesa, tuomet įkrovimas vidutiniškai užtrunka apie 6 valandas.

Pasak M. Vaskelos, labiausiai elektromobilio potencialas atsiskleidžia mieste – jis beveik nenaudoja energijos stovėdamas „kamščiuose“, yra itin dinamiškas, kadangi elektrinis variklis neturi pavarų ir leidžia įsibėgėti tolygiai, turi didelį sukimo momentą, kuris tolygus prie bet kokių apsukų – net automobiliui įsibėgėjant. Itin didelių privalumų naudojant elektromobilį mieste suteikia galimybė važiuoti eismo juostomis, skirtomis viešajam transportui, automobilį nemokamai statyti stovėjimo aikštelėse.

„Tikrai neįprastas jausmas pajudėti iš vietos elektromobiliu – atrodytų, jis turėtų būti lėtas ir nerangus, tačiau yra visiškai priešingai. Įsibėgėjimas, stipriau spustelėjus akseleratorių, yra itin greitas ir stabilus. Važiuoti elektromobiliu smagu, jame Įdiegta naujausių technologijų, kurios paprastai nebūdingos šios klasės automobiliams, – teigia M. Vaskela. – Taip pat automobilį galima valdyti nuotoliniu būdu – telefono programėle. Tai ypač patogu žiemą, kai galima automobilį pasišildyti prieš išeinant į lauką, ir kelionę pradėti šiltai. O geriausia – jei tą darome elektromobilį prijungę prie elektros tinklo – tai visai neeikvoja baterijoje sukauptos elektros“.

LESTO įžvelgia didelį potencialą elektromobilių plėtrai ateityje – efektyviau energiją vartojančios naujos technologijos ir jų diegimas automobilių pramonėje tampa vis konkurencingesnis rinkoje, ypač lyginant su senais, tradicinį iškastinį kurą naudojančiais automobiliais. Idealiomis sąlygomis elektros variklis gali pasiekti net 95 % efektyvumą, o iškastiniu kuru varomų automobilių efektyvumas nesiekia ir 50 %.

„Planuojama, jog palaipsniui Lietuvoje atsiras pirmieji elektromobilių įkrovos taškai ir kita reikalinga infrastruktūra, bendrovė LESTO taip pat svarsto galimybes prisidėti prie tokios infrastruktūros plėtros, todėl nori būti pasiruošusi pasiūlyti geriausius sprendimus būsimiems elektromobilių savininkams. LESTO pirmąją greitosios įkrovos stotelę planuoja įrengti prie centrinės buveinės Žvejų g., Vilniuje.

Perkamiausias pasaulyje elektromobilis „Nissan LEAF“ sustiprino „Nissan“ bendrovės, kaip pasaulinės lyderės kuriant nulinių emisijų transporto priemones, poziciją. Tačiau tai tėra pradinis plačios „Nissan" elektromobilių programos etapas. Po naujojo „LEAF" pasaulį išvys daug kitų naujų elektromobilių, tarp jų ir „e-NV200“ komercinės paskirties modelis bei „e-NV200 taksi“.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
«« Atgal Į pradžią

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama