Rinkos analitikų „Gartner“ parengta asmeninių kompiuterių rinkos 2013 metų analizė rodo, kad 2013 metai yra patys blogiausi visoje asmeninių kompiuterių prekybos istorijoje – kompiuterių per šiuos metus nupirkta 35 milijonais mažiau nei 2012-aisiais. Ir tik viena įmonė – Kinijos „Lenovo“ – gali džiaugtis išlaikiusi stabilius pardavimus ir netgi juos šiek tiek padidinusi.
Duomenys rodo, kad ketvirtą metų ketvirtį asmeninių kompiuterių pardavimai visame pasaulyje sumažėjo 7 procentais, lyginant su praėjusiais metais. Iš viso per 2013 metus pardavimai ridenosi žemyn 10 procentų, rašo recode.net.
Kaip matoma lentelėje, „Lenovo“ praėjusių metų lyderį „Hewlett-Packard“ (HP) aplenkė maždaug 2 milijonais kompiuterių, nors vertinant procentiškai tai – tik kelių dešimtųjų procento dalių skirtumas.
„Lenovo“ verslas geriausiai sekėsi paskutinį metų ketvirtį – jie tuo metu užėmė apie 18 proc. pasaulinės rinkos, kuomet HP pardavė 16 proc. visų kompiuterių, o trečioje vietoje likę „Dell“ – 12 procentų.
Ar galima teigti, kad kompiuterių rinka jau pasiekė dugną? Juk po tiek daug ketvirčių nepaliaujamo pardavimų lėtėjimo jis kažkada turi liautis? „Gartner“ analitikas Mikako Kitagawa mano, jog dugnas jau gali būti pasiektas – bent jau kai kuriose rinkose. Planšetinių kompiuterių pardavimai jau kelis metus iš eilės smaugė asmeninių kompiuterių verslą – ypač brandžiose rinkose. Tuo tarpu besivystančiose rinkose pirmas žmogaus prie interneto prijungtas nešiojamas įrenginys dar kurį laiką bus telefonas, o pirmasis kompiuteris greičiausiai bus planšetinis – tai reiškia, kad dalis žmonių atsisakys idėjos pirkti didesnį ir neretai brangesnį asmeninį kompiuterį.
Panašius 2013 metų asmeninių kompiuterių prekybos rezultatus publikavo ir kita rinkos analizės bendrovė IDC.