Kompaktiškų fotokamerų rinka vis sparčiau tampa oligopolija: joje pajamų gali tikėtis tik keli garsiausi fototechnikos gamintojai, teigia rinkos tyrimų bendrovės IDC ekspertai.
Pasak jų, kompaktiškų vidutinės klasės fotoaparatų gamintojai „Panasonic“, „Fujifilm“ ir „Olympus“ patiria didelių nuostolių dėl išmaniųjų telefonų spaudimo. Šie telefonai su didelėmis kamerų matricomis ir kitomis palyginti kokybiškoms nuotraukoms būtinomis techninėmis galimybėmis stumia iš rinkos kompaktiškas fotokameras.
IDC prognozuoja, kad kompaktiškų fotoaparatų pardavimų apimtys šiais metais sumažės daugiau nei 40 proc., palyginti su praėjusiais. Gamintojams esą iš viso pavyks parduoti mažiau nei 59 mln. tokių fotokamerų. Ekspertų manymu, išgyventi tokiomis sąlygomis pavyks nebent visame pasaulyje garsiems fototechnikos gamintojams, tokiems kaip „Nikon“, „Canon“ ir „Sony“.
IDC duomenys patvirtina tokią prielaidą: antai nuo 2013 m. liepos iki rugsėjo „Panasonic“ priklausė tik 3,1 proc. pasaulinės fotokamerų rinkos. Prieš metus jos dalis siekė 3,8 proc. Tuo tarpu bendra „Nikon“, „Canon“ ir „Sony“ rinkos dalis minėtuoju laikotarpiu viršijo 60 proc.
„Panasonic, „Fujifilm“ ir „Olympus“ bando išsilaikyti mažindamos fotoaparatų gamybos apimtis ir aktyviau siūlydamos specializuotus gaminius, pavyzdžiui, povandeniniam fotografavimui skirtas fotokameras, pastebi IDC ekspertai.