„Apple“ ilgai lauktas susitarimas su didžiausiu pasaulio mobiliojo ryšio tiekėju „China Mobile“ gali tapti aštriausia ietimi kovoje su „Samsung“, kuris pamažu praranda savo pozicijas, rašo CNCB.
„Manau, kad didžiausias šio susitarimo pralaimėtojas yra „Samsung“. Neabejotinai kompanija praras dalį savo rinkos. „Apple“ perims tuos vartotojus, kurie linkę rinktis be „Samsung“ yra linkę rinktis ne kiniškus modelius“, – CNBC pirmadienį sakė tyrimų kompanijos „Technalysis“ įkūrėjas ir vyriausiasis analitikas Bobas O‘Donnellis.
„China Mobile“ buvo didžiausias ryšio tiekėjas, kuris savo klientams nesiūlė „iPhone“ išmaniųjų. „Apple“ siūlomą platinimą jau seniai vertino kaip kritinį augimo Kinijoje tašką.
„Visų trijų didžiųjų Kinijos ryšio tiekėjų siūlomi „iPhone 5S“ įžiebs kainų karą, o tai kels pardavimus“, – teigia „Counterpoint“ analitikas Tomas Kangas.
Jis taip pat pastebėjo, kad Kinijos išmaniųjų telefonų rinkoje iki sausio arba vasario galima sulaukti „Samsung“ ir „Apple“ lygiųjų. Mat sausio pabaigoje pradedami švęsti kinų Naujieji metai.
Spalį „Apple“ priklausė 12 proc. šalies rinkos, kai „Samsung“ galėjo pasigirti 5 proc. geresniu rezultatu.
Analitikai pabrėžia, kad kitąmet „Apple“ turėtų išleisti „iPhone 6“. Šis pretenduos į didesnių ekranų rinką, kurioje dominuoja „Samsung“.
„Kinijoje labai didelė telefonų su dideliais ekranais paklausa. „Samsung“ turės atsakyti pasiūlydami kitą produktą arba mažinti esamų kainas“, – prognozuoja T. Kangas.
Prognozuojama, kad per ateinančius metus „China Mobile“ tinkle bus parduota 15-25 mln. „iPhone“ įrenginių. „Counterpoint“ skaičiavimais, per 2013 metus šalyje buvo parduota 34 mln. „Apple“ išmaniųjų telefonų.
Visgi, kaip pastebi vadovaujantysis „Enderle Group“ analitikas Robas Enderle, susitarimas pakels „Apple“ akcijų kainas, bet turės tik minimalų poveikį kompanijos pajamoms.
„Netikiu, kad „Apple“ pakels savo pardavimus, kol nesumažins kainų. Tačiau, jei sumažintų jas, labai smarkiai kirstų per pelną, nes kompanija toliau plečiasi flagmanų rinkoje. Pelno maržos kritimas turėtų labai blogų pasekmių „Apple“ akcijų kainai, o tai labai smarkiai sumažintų flagmanų plėtros nešamą pelną“, – pastebi jis.
„China Mobile“ akcijų kainos pirmadienį nuo pat prekybos pradžios augo 1 procentu.