Lietuviai po Kalėdų eglute labiausiai norėtų rasti naują nešiojamąjį kompiuterį arba išmanųjį telefoną, tačiau šių dovanų paieška jiems kartu kelia tokį pat stresą, kaip ir tinkamų papuošalų ar laikrodžių suradimas, rodo „Microsoft“ sekėjų „Facebook“ tinkle apklausos rezultatai.
Spalio baigoje atliktoje apklausoje sudalyvavo per 600 lietuvių. Beveik trys ketvirtadaliai jų Kalėdomis norėtų gauti kokią nors technikos naujovę, o likusieji mieliau lauktų kitokios dovanos. Pirmieji labiausiai pageidautų naujo nešiojamojo kompiuterio (26 proc.), išmaniojo telefono (24 proc.) ar žaidimų konsolės (19 proc.). Vienas iš dvylikos pasirinktų itin lengvą ir ploną „ultrabook“ (8 proc.) arba stalinį (7 proc.) kompiuterį.
Įdomu ir tai, kad moterys du kartus dažniau už vyrus nurodė, jog labiausiai norėtų planšetinio kompiuterio ar išmaniojo telefono.
„Lietuvių norai puikiai atspindi pasaulines rinkos tendencijas – žmonės trokšta mobilumo ir galimybių dirbti bei pramogauti nepriklausomai nuo jų buvimo vietos. Ir nebūtina išmaniųjų įrenginių sieti tik su linksmybėmis: ankstesni „Microsoft“ tyrimai parodė, kad darbuotojai yra ne tik linkę į darbą atsinešti savo įrenginį, bet net trečdalis jų sutiktų už savas lėšas įsigyti prietaisą, kuris pagelbėtų efektyviau susidoroti su darbais“, – sako Kristijonas Kaikaris, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.
„Nokia“ pardavimų atstovas Lietuvoje Vytenis Koryzna teigia, kad lietuviai savo noru turėti išmanųjį įrenginį, nuolat sekti naujienas ir jomis dalintis, panašūs į daugelio šalių gyventojus. „Kiekvieną mėnesį išmanieji telefonai tampa vis populiaresni už tradicinius mobiliuosius telefonus. Rinkdamiesi konkretų įrenginį vartotojai paprastai pageidauja, kad jis turėtų lietimui jautrų ekraną, patogią ir funkcionalią operacinę sistemą, taip pat kelia vis aukštesnius reikalavimus telefono kameros kokybei.“
Pasak V. Koryznos, vartotojai vis daugiau fotografuoja, filmuoja ir dalinasi vaizdais su draugais. „Nokia“ atstovas rėmėsi statistika, jog nuo 1826 metų visame pasaulyje padaryta 3,8 trilijono nuotraukų, iš kurių 10 procentų – per pastaruosius 12 mėnesių. Kasdien vartotojai į socialinius tinklus įkelia apie 600 mln. nuotraukų, o per vieną minutę į „YouTube“ įkelia net 35 valandas vaizdo įrašų.
„Microsoft“ atlikta apklausa taip pat parodė, kad išmaniųjų įrenginių paieška sukelia ir didelį stresą. Net du trečdaliai apklaustųjų teigė, kad labiausiai juos vargina ilgai trunkantis kompiuterių ar telefonų palyginimas ir tinkamiausio varianto atranka. Taip pat nemažai žmonių tiesiog pasimeta įrenginių funkcijų gausoje, o kai kurie net patiria spaudimą prekybos vietoje. Su paminėtu dovanų paieškos rūpesčiu konkuruoja tik bandymas surasti tinkamiausius aksesuarus, tokius kaip papuošalas ar laikrodis. Kur kas mažiau apklausos dalyvių paminėjo, kad juos glumina drabužių, kvepalų ar knygų parinkimas.
Galiausia, apklausa atskleidė, kad renkantis išmaniuosius įrenginius, lietuviai pagalbos ieško pas parduotuvės konsultantus, internete ar kreipiasi į giminaičius.
Panašius Kalėdinius lūkesčius užfiksavo ir „Deloitte“ atlikta Europos gyventojų apklausa. 27 proc. jų po Kalėdų eglute tikisi rasti išmaniuosius telefonus, o 24 proc. – planšetinius kompiuterius. Labiausiai išmaniųjų įrenginių laukia Pietų Europos, Ukrainos ir Rusijos gyventojai. Jie vidutiniškai 10 proc. dažniau nurodė, kad norėtų planšetės ar išmaniojo telefono.