Elektros skirstymo bendrovė AB LESTO informuoja, kad tęsia elektros energijos tiekimo atstatymo darbus – elektros energijos tiekimą 17 val. buvo likę atstatyti 11,7 tūkst. vartotojų. Dėl gruodžio 6–7 dienomis siautusio vėjo ir gausaus sniego elektros energijos tiekimas tebėra sutrikęs 6400 Klaipėdos regiono vartotojų bei 3600 Šiaulių regiono vartotojų.
LESTO pasitelkė maksimalias gedimų šalinimo pajėgas, įskaitant ir rangovų įmonių darbuotojų brigadas. Po 17 valandos elektros skirstomojo tinklo atstatymo darbus tęsia 146 brigados. Siekiant greičiau nustatyti gedimų vietas, į pagalbą buvo pasitelktas Valstybės sienos apsaugos tarnybos sraigtasparnis.
Labiausiai nukentėjusiame Klaipėdos regione elektros energijos tiekimą liko atstatyti 6400 vartotojų, iš jų 2200 – Telšių rajone, po 900 – Šilutės, Šilalės ir Tauragės rajonuose, 700 vartotojų – Plungės r. Šiaulių regione labiausiai nukentėjo Kelmės rajono skirstomasis tinklas – elektros energijos tiekimą liko atstatyti 2700 vartotojų.
Preliminariai vertinama, kad šiuo metu dar liko pašalinti daugiau nei 1000 gedimų elektros skirstomuosiuose tinkluose, kurie išsidėstę visoje Lietuvos teritorijoje. Darbus itin apsunkina prastos oro sąlygos: šlapias dirvožemis, šlapdriba, sunku privažiuoti į gedimų vietas, kadangi daug išvirtusių medžių, klimpsta technika. AB LESTO atsiprašo klientų dėl gamtos stichijų sukeltų nepatogumų ir kiek įmanoma operatyviau šalina gedimus.
Gedimų atvejais elektros energijos tiekimo atstatymo darbai organizuojami pagal prioritetus – pirmiausia šalinami gedimai vidutinės įtampos tinkle ir tie gedimai, kurie elektros tiekimo sutrikimus lemia didžiausiam vartotojų skaičiui, objektams su sudėtingais technologiniais procesais, objektams, kur nutrūkus elektros energijos tiekimui gali kilti pavojus žmonių sveikatai ar gyvybei, visuomeninės paskirties objektams. LESTO įdiegta nuotolinio dispečerinio valdymo sistema automatiškai užfiksuoja gedimus vidutinės įtampos tinkle, kuriuo elektros energija tiekiama didesniam vartotojų skaičiui (mieste, miestelyje ar gyvenvietėje).
Gamtos stichijų atvejais elektros energijos tiekimo atstatymo laikas priklauso nuo gedimų masto, konkrečių gedimų priežasčių, jų sudėtingumo ir gedimų vietos pasiekimo galimybių (privažiavimo sąlygų).
Jei gyventojai, gavę SMS žinutę apie atstatytą elektros energijos tiekimą, elektros energijos vis dar neturi, jie turėtų telefonu 1802 registruoti papildomus gedimus – būna situacijų, kad pašalinus vieną gedimą, papildomų gedimų lieka kitose tinklo dalyse.
AB LESTO dėkoja savo klientams už kantrybę ir supratingumą. Skirstomieji tinklai nėra apsaugoti nuo tokių stichijų, todėl ir ateityje, jei tokios vėtros kartotųsi, panašių situacijų su oro linijomis nebūtų įmanoma išvengti. Pagal turimas galimybes LESTO keičia elektros skirstymo oro linijas į kabelines, kurios yra atsparesnės gamtos stichijų padariniams. LESTO prižiūri 124 tūkst. kilometrų elektros linijų – jų pakaktų tris kartus apjuosti pasaulį. Apie 20 proc. visų linijų sudaro kabeliai.
LESTO primena gyventojams, jog siaučiant gamtos stichijoms, būtina laikytis saugaus elgesio reikalavimų. Atsakingi ir apdairūs veiksmai padės išvengti nelaimingų atsitikimų. Negalima artintis ir liesti ant elektros energijos laidų užvirtusių medžių, kadangi jie taip pat gali būti pavojingi žmogaus gyvybei. Siekiant padėti nuo elektros srovės nukentėjusiam žmogui, būtina laikytis atsargumo ir iškviesti greitąją pagalbą telefonu 112.
„Klientų prašome supratimo ir kantrybės. Didžiausia galima pagalba bendrovei – pasirūpinti savo pačių saugumu, nesiartinti prie pažeistų elektros tinklo vietų. Pastebėjus nutrūkusį elektros energijos oro linijos laidą ar elektros energijos linijos atvado laidą, jokiu būdu negalima priartėti prie jo arčiau kaip 8 metrus. Nelieskite ant žemės ar automobilių nukritusių laidų, o laukite, kol į gedimo vietą atvyks operatyvinės brigados. Užtikriname, kad imamės visų būtinų priemonių, kad elektros energijos tiekimas būtų atstatytas kaip galima greičiau“, – teigia Ervinas Pareigis, LESTO Režimų planavimo skyriaus vadovas.