Elektroninėje erdvėje įdiegta geležinkelių transporto rizikos valdymo ir priežiūros informacinė sistema „GERVIS“, kuri padės užtikrinti dar efektyvesnę geležinkelių transporto eismo kontrolę Lietuvoje. Naudojantis „Tieto Lietuva“ įgyvendintais technologiniais sprendimais, Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos informaciją apie geležinkelio eismo rizikų valdymą ir įrenginių bei statinių patikrinimą pildys ir apdoros automatizuotai. Naujoji sistema taip pat leis Lietuvos gyventojams pasitikrinti geležinkelių transporto keliamo triukšmo lygį arba matyti pavojingesnes Lietuvos geležinkelių infrastruktūros vietas – „juodąsias dėmes“.
„Sistemoje bus kaupiama informacija apie įvykusius geležinkelių transporto eismo įvykius, geležinkelių infrastruktūros objektus, kurie gali kelti grėsmę saugiam eismui ir žmonių gyvybei. Apdorota informacija bus naudojama planuojant ir diegiant saugos priemones, teikiant rekomendacijas geležinkelio ūkio subjektams, pavyzdžiui, vežėjams, apie būtinus veiksmus rizikai mažinti ir eismo saugai didinti. Be to, visuomenei bus prieinamas „juodųjų dėmių“ žemėlapis, informuosiantis apie pavojingesnes infrastruktūros vietas – kur, kada ir koks eismo įvykis įvyko“, – pasakojo informacinės sistemos projektą įgyvendinusios Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (VGI) vyr. specialistas Rimtautas Dališanskis.
Viena svarbiausių sistemos funkcijų – geležinkelių transporto eismo rizikos valdymas, kuris padės apskaičiuoti ir numatyti galimus eismo įvykius. Informacinių technologijų bendrovės „Tieto Lietuva“ viešojo sektoriaus projektų skyriaus vadovo Donato Venskaus teigimu, ši sistema leis sudaryti rizikų valdymo planą. Remiantis juo, VGI numatys veiksmus rizikoms sumažinti. Pavyzdžiui, VGI galės inicijuoti techninius rizikingų objektų patikrinimus ar modernizavimą.
„Iki šiol patikrinimai buvo atliekami tiesioginiu būdu, kaupiant popierinius patikrinimų aktus. Pasitelkus šiuolaikines informavimo, kontrolės, informacijos pateikimo priemones, optimizuojamas inspektorių darbas. Pavyzdžiui, tam tikro objekto tikrinimo metu inspektoriai nesinaudoja popieriniais dokumentais, o visą informaciją pildo planšetiniame kompiuteryje. Vėliau informacija automatiškai perkeliama į informacinę sistemą. Taip sumažėja piniginės, laiko, darbo sąnaudos ir klaidų tikimybė“, – sakė „Tieto Lietuva“ atstovas D. Venskus.
Informacinė sistema „GERVIS“ bus prieinama ne tik specialistams. Lietuvos gyventojai matys pirmą kartą viešai skelbiamą geležinkelių transporto triukšmo žemėlapį, kuriame bus pateikiami pagrindinių geležinkelio kelių triukšmo lygiai. Ši informacija naudinga šalia geležinkelio gyvenantiems ar būsto ieškantiems piliečiams: informacinė sistema leis sužinoti, ar vietovėje, esančioje šalia geležinkelio, neviršijama leistina triukšmo norma.