Lietuvoje veikiančių elektroninių parduotuvių savininkai ir vadovai nesutaria, ar rinkoje el. prekybos vietų pakanka, ar kol kas yra pernelyg mažai, rodo mokėjimo internetu būdo „Sving“ atlikta apklausa. 44 proc. jos dalyvių įsitikinę, kad šiuo metu esančių el. parduotuvių visiškai pakanka, tačiau daugiau nei trečdalis (36 proc.) mano, jog jų turėtų būti daugiau. 2013 m. Lietuvoje veikė apie 400 interneto svetainių, kuriose buvo galima įsigyti prekių ir paslaugų internetu.
Apklausos dalyviai išskyrė ir pagrindines priežastis, kurios trukdo dar spartesnei el. prekybos plėtrai Lietuvoje. Svarbiausia kliūtimi įvardinta šalies gyventojų perkamoji galia – ją minėjo 40 proc. apklaustųjų. 27 proc. mano, kad dalies gyventojų nenorą pirkti internetu lemia nerimas dėl saugumo, 23 proc. įsitikinę, jog daliai interneto vartotojų trūksta ir reikiamų įgūdžių.
„El. parduotuvių skaičius Lietuvoje yra nemažas. Tačiau vertinant ne tik kiekybiškai, bet ir kokybiškai – vaizdas kiek kitoks. Didelė dalis lietuviškų el. parduotuvių gan mėgėjiško lygio, kai kur net nėra integruotų tiesioginio atsiskaitymo galimybių – už pasirinktą prekę reikia mokėti atskirai jungiantis per banką ir atliekant pavedimą pagal gautą sąskaitą. Tokios el. parduotuvės labiau primena katalogus internete. Rinkai dar trūksta brandos“, – mano didžiausios lietuviškos el. parduotuvės Pigu.lt vadovas Dainius Liulys.
Pagrindiniu motyvu įkurti el. parduotuvę Lietuvoje paprastai tampa iki tol vykdyta tradicinė prekybinė veikla: 3 iš 10-ies apklaustųjų teigė, kad el. parduotuvę sukūrė kaip papildomą pardavimo kanalą šalia anksčiau veikusios fizinės parduotuvės. Ketvirtadalis apklaustųjų nurodė, jog į el. prekybos sritį žengė norėdami pradėti nuosavą verslą ir užsidirbti pinigų.
Lietuvos el. prekybos asociacijos duomenimis, per pastaruosius 5 metus Lietuvoje įsteigta daugiau nei 300 naujų el. parduotuvių. 2007 m. jų buvo apie 40, šiemet – per 400.
„Apklausos metu taip pat norėjome sužinoti, koks el. parduotuvių sėkmės receptas. Kaip svarbiausią sėkmės komponentą jų savininkai ir vadovai nurodė platų prekių ir paslaugų pasirinkimą – jį minėjo kiek daugiau nei penktadalis apklaustųjų. Taip pat didelę įtaką el. prekybos verslui turi siūlomų kainų patrauklumas (18 proc.), el. parduotuvės patikimumas ir patogumas (po 15 proc.)“, – išvadomis dalijosi mokėjimo internetu būdo „Sving“ rinkodaros vadovė Simona Savickienė.
Apklausoje dalyvavo 30 skirtingo dydžio lietuviškų el. parduotuvių, prekiaujančių įvairių kategorijų prekėmis, vadovai ir savininkai. Apklausa atlikta 2013 m. rugpjūčio mėn. mokėjimo internetu būdo „Sving“ iniciatyva.