Bendrovės „Apple“ planšetinių kompiuterių „iPad“ dalis pasaulinėje planšečių rinkoje nusmuko iki rekordiškai žemo lygio – 29,6 proc. Tai rodo III šių metų ketvirčio rezultatai, pranešė rinkos tyrimų bendrovė IDC.
Pasak analitikų, „Apple“ sparčiai praranda pozicijas ne tik planšetinių kompiuterių, bet ir išmaniųjų telefonų rinkoje. Pasak IDC atstovų, 2013 m. III ketvirčio „Apple“ planšečių pasaulinė rinkos dalis yra pati mažiausia nuo to laiko, kai 2010 m. ji pateikė rinkai savo pirmąjį „iPad“ planšetinį kompiuterį. Nuo šių metų liepos iki rugsėjo „Apple“ pateikė rinkai 14,1 mln. planšetinių kompiuterių. II metų ketvirtį jų tiekimai siekė 14,6 mln.
Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu tiekimų augimas sudarė mažiau nei 1 proc. Analitikai „iPad“ rinkos dalies sumažėjimą III ketvirtyje sieja su naujų modelių išleidimo grafiku: dabar nauji „iPad“ pateikiami ne metų pradžioje, o pabaigoje. Pernai „iPad 4“ ir „iPad mini“ buvo pradėti pardavinėti lapkričio 2 d.
Šiemet prekyba „iPad Air“ prasidėjo lapkričio 1 d., o „iPad mini“ su „Retina“ ekranu turėtų pasirodyti prekyboje antrojo lapkričio pusėje. IDC analitikai mano, kad pasirodžius naujiesiems „iPad“ modeliams „Apple“ gali susigrąžinti dalį rinkoje prarastų pozicijų, ir tai įvykti gali jau IV ketvirčio metu.
Šiuo metu didžiausių planšetinių kompiuterių gamintojų penktukas, remiantis III ketvirčio duomenimis, yra toks. Pirmoje vietoje išlieka „Apple“ su 29,6 proc. rinkos dalimi, antroje – „Samsung“ (20,4 proc.), trečioje – „Asus“ (7,4 proc.), ketvirtoje – „Lenovo“ (4,8 proc.), penktoje – „Acer“ (2,5 proc.). Visi kiti gamintojai užima 35,3 proc. rinkos.
Įdomūs ir planšetinių kompiuterių gamintojų produkcijos metinio augimo rezultatai. „Apple“ rinkos dalis per metus nuo 2012 m. III ketvirčio išaugo 0,6 proc., „Samsung“ – 123 proc., „Asus“ – 53,9 proc., „Lenovo“ – 420,7 proc., „Acer“ – 346,3 proc., visų likusiųjų – 25 proc.